OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Title:
Informační vybavenost učitelů
Citace
Kapounová, J. a Kostolányová, K. Informační vybavenost učitelů.
In:
Information and Communication Technology in Education: Sborník konference 2001-09-18 Rožnov pod Radhoštěm.
Ostrava: University of Ostrava Faculty of Science, 2001. University of Ostrava Faculty of Science, 2001. s. 244-248. ISBN 80-7042-808-2.
Subtitle
Publication year:
2001
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
5
Page from:
244
Page to:
248
Form of publication:
ISBN code:
80-7042-808-2
ISSN code:
Proceedings title:
Sborník konference
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
University of Ostrava Faculty of Science
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Information and Communication Technology in Education
Conference venue:
Rožnov pod Radhoštěm
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
ICT; teacher study; educational technology; study texts
Annotation in original language:
Dnešní společnost, bez ohledu na organizační, materiální i personální zabezpečení škol i učitelů, se mění na společnost informační. Úkolem škol je reagovat na tuto skutečnost a přizpůsobit se jí. Budoucí učitelé musí být připravováni na aktivní uživatelský přístup k technologiím a měli by být obeznámeni s nejrůznějšími způsoby práce s informacemi. Znalosti studentů, přicházejících z různých typů středních škol, jsou velice rozdílné. V prostředí webových stránek jsou postupně vytvářeny studijní opory, které by měly být pomocníkem při studiu, případně by se staly návodem k samostudiu.
Annotation in english language:
Contemporary society, regardless to the organisational, financial and personnel situation of schools and teachers, is changing in an information society. The role of schools is to reflect this reality and adapt it. Future teachers are prepared to their new role ? to the active access to modern technologies and to information handling. Students? knowledge can be different ? they graduated from different secondary schools. We have prepared study texts for them to help with their study with computers. The texts are available in the web sites of our University of Ostrava.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/01:00000055
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules