OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra romanistiky - Oddělení francouzštiny (25510)
Název:
Illettrisme : Définitions et enjeux
Citace
Laurent, T. O. Illettrisme : Définitions et enjeux.
In:
Romanistické studie / Studia romanistica..
Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2006. Ostravská univerzita v Ostravě, 2006. s. 67-72. ISBN 80-7368-163-3.
Podnázev
Rok vydání:
2006
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
6
Strana od:
67
Strana do:
72
Forma vydání:
Kód ISBN:
80-7368-163-3
Kód ISSN:
Název sborníku:
Romanistické studie / Studia romanistica.
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Ostravská univerzita v Ostravě
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Místo konání konference:
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celostátní akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Illiteracy ; Analphabatism; Read; Write
Popis v původním jazyce:
Reflexion autour du terme illettrisme et des actions mises en place pour lutter contre ce phenomene.
Popis v anglickém jazyce:
In present-day France more than 2 million people face difficulties with their abilities to write, even if they have attended French schools. Having just left school where they had acquired only little of the written communication bases, these adults find themselves in a situation of illiteracy. The vocabulary necessary to discuss this notion is rather vague and the approaches suggested to fight this problem are criticised by many specialists.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules