OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra psychologie (25700)
Title:
Výskyt šikany na vybraných ostravských školách
Citace
Vašutová, M., Nevřala, J. a Pavlica, K. Výskyt šikany na vybraných ostravských školách.
In:
Acta Facultatis Philosophicae Universitatis Ostraviensis.
Ostrava: FF OU, 2006. FF OU, 2006. s. 89-101. ISBN 80-7368-174-9.
Subtitle
Publication year:
2006
Obor:
Psychologie
Number of pages:
Page from:
89
Page to:
101
Form of publication:
ISBN code:
80-7368-174-9
ISSN code:
Proceedings title:
Acta Facultatis Philosophicae Universitatis Ostraviensis
Proceedings:
Publisher name:
FF OU
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Místo konání konference:
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
bullying; teachers; pupils; bully victims; questionaire investigations; ways of bullying
Annotation in original language:
Článek podává informaci o prvotním zhodnocení výzkumu šikany na některých ostravských základních a středních školách autorky M. Vašutové. Použitá metodika (dotazník) má svá důležitá systémová omezení. Jen málo respondentů se otevřeně přihlásí k tomu, že jsou oběti či aktéry šikany. To neumožňuje získat relevantní výsledky ohledně diferencovaného pohledu takto vydělovaných podsouborů. Větší část výsledků je proto možné založit na interpretaci postojů a názorů na šikanu.
Annotation in english language:
The paper is informing about the first findings of the research in Ostrava realized by M. Vašutová. Used methology (questionnaire) has some important systemic limitations - only a few of the respondents gives out that he or she is bully victim or aggressor. Because of this is practically impossible to gain relevant findings as to a different view of these subgroups of students, that´s why is possible to interpret most of the research on the attitudes and opinions of bullying.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules