OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra fyziky (31300)
Title:
K výzkumu efektivnosti vyučování fyzice s podporou počítačů z hlediska klíčových kompetencí
Citace
Koníček, L., Mechlová, E. a Smyček, P. K výzkumu efektivnosti vyučování fyzice s podporou počítačů z hlediska klíčových kompetencí.
In:
Zborník referátov zo 14. medzinárodnej konferencie DIDFYZ 2004.
Ráčkova dolina: FPV UKF Nitra, 2004. FPV UKF Nitra, 2004. s. 29-33. ISBN 80-8050-810-0.
Subtitle
Publication year:
2004
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
Page from:
29
Page to:
33
Form of publication:
ISBN code:
80-8050-810-0
ISSN code:
Proceedings title:
Zborník referátov zo 14. medzinárodnej konferencie DIDFYZ 2004
Proceedings:
Publisher name:
FPV UKF Nitra
Place of publishing:
Ráčkova dolina
Country of Publication:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Informačno-komunikačné technologie vo vyučování fyziky
Conference venue:
Ráčkova dolina
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
efficiency; physics; computer aided experiment; key competencies
Annotation in original language:
Příspěvek konfrontuje klíčové kompetence podle doporučení Evropské komise (rok 2003) s klíčovými kompetencemi v Rámcových vzdělávacích programech Základní škola, Gymnázium a odborné školy v České republice. Ve vazbě na klíčové kompetence definované v rámci evropských dokumentů byl prováděn pilotní výzkum efektivnosti výuky fyziky ve vazbě na ICT v části vedení proudu v látkách na gymnáziu. Počítače byly použity ve skupinovém vyučování v běžné výuce, ne ve speciální laboratoři, každá skupina pracovala s jedním počítačem, měření byla prováděna u reálných experimentů. V příspěvku jsou vyhodnoceny experimenty velmi vhodné pro využití počítačů i experimenty, kdy je vhodnější využití klasických přístrojů a postupů.
Annotation in english language:
Contribution confronts key competencies of the EU recommendation with competencies in the framework educational programmes for primary, secondary and vocational education in the Czech Republic. The pilot research was carried out on effectiveness teaching/learning process in the computer aided experiments in theme conduction of electric current in matters. Computers were used in group teaching in normal lessons. Every group worked with one computer, the measurements was carried out with real experiments. Experiments proper for computed aided education are analysed and recommendations are given in case when the classical instruments and classical procedure are better.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules