OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Title:
Evaluace studijního plánu jako jedna z podmínek edukace
Citace
Burkovičová, R. Evaluace studijního plánu jako jedna z podmínek edukace.
In:
Pedagogická evaluace.
Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2006. Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2006. s. 1-8. ISBN 80-7368-272-9.
Subtitle
Publication year:
2006
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
8
Page from:
1
Page to:
8
Form of publication:
ISBN code:
80-7368-272-9
ISSN code:
Proceedings title:
Pedagogická evaluace
Proceedings:
Publisher name:
Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Pedagogická evaluace
Conference venue:
Malenovice
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
evaluation; comparation; curriculum; teaching for pre-primary schools; bachelor step of education; instrument; subject; compulsory theoretic subject; compulsorily optional subject; compulsory pedagogical practice; credit; examination
Annotation in original language:
Organizačně probíhá vysokoškolské vzdělání podle studijního plánu, který jako prostředek ke vzdělávání je složitý systém kreditů, předmětů, způsobů ověření studijních výsledků, pravidel a dalších součástí. Stává se významnou vnější podmínkou úspěšností studentova vzdělávání. Zodpovědnost za kvalitu poskytovaného přípravného vzdělávání vysokou školou je spojována s hodnocením této kvality, provedli jsme mj. v indikátorech předmět ve studijním plánu, kredit předmětu, a zkouška z předmětu ve skupinách předmětů společných povinných teoretických, povinně volitelných a povinná pedagogická praxe komparaci a evaluaci studijních plánů studijního oboru Učitelství pro mateřské školy bakalářského stupně vzdělávání prezenční formy studia českých pedagogických fakult.
Annotation in english language:
University education proceedes organizational according to educational plan, which like a instrument to the education is a complicated system of credits, subjects, ways of check educational results, rules and other parts. It becomes a significant outer condition of a fruitfulness student's education. Responsibility for a quality of provided preparative education of the same college is connected with evaluation of this quality. Among others in indicators "subject in educational plan", "credit of subject", and "examination of subject" in groups of common compulsory theoretic subjects, compulsorily optional subjects and subjects of compulsory pedagogical practice we are performed a comparation and evaluation of curricula the field of study teaching for pre-primary schools of baccalaureate stage education of daily form study Czech peadagogical faculty.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/06:A1000GVM
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules