OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
>
Publ3 search
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra technické a pracovní výchovy (45070)
Title:
Systémový pohled na digitální vizuální záznam v technologické edukaci
Citace
Tvarůžka, V. a Rudolf, L. Systémový pohled na digitální vizuální záznam v technologické edukaci.
In:
Sborník mezinárodní konference.
Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. s. 341-344. ISBN 80-7220-260-X.
Subtitle
Publication year:
2006
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
400
Page from:
341
Page to:
344
Form of publication:
ISBN code:
80-7220-260-X
ISSN code:
Proceedings title:
Sborník mezinárodní konference
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publishing:
Olomouc
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Trendy ve vzdělávání
Místo konání konference:
Olomouc
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Electrical engineering, Kit, Module, Linkage, Measurement
Annotation in original language:
Digitální vizuální záznam se stává běžnou součástí života. Tento článek popisuje probíhající pedagogický výzkum, který je zaměřen na používání obrazových záznamů získaných prostřednictvím digitálních technologií využívající CCD(Carge Coupled Device) pro výuku technologií na základní škole. Autor vychází z předpokladu, že vizuální záznamy lze seřadit do struktur, které při použití ve výuce budou jinak působit na vnímání žáků a ovlivní efektivitu vyučování technologií.
Annotation in english language:
Digital image recording is becoming commonplace in modern life. This article describes current pedagogical research aimed at the use of visual recordings obtained using the digital technology CCD (Carge Coupled Device) for technical instruction at junior schools. The author begins by presupposing that visual recordings will range into a format that, when used during instruction, will operate on student receptivity in a new way and influence the effectiveness of technical teaching.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules