OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název:
Analýza neúspěšných vyučovacích hodin a učitelova sebereflexe jako teoretický základ koncipování nového modelu pregraduálního a dalšího vzdělávání
Citace
Kurelová, M., Krejčí, V., Dobrovolská, D. a Krejčová, E. Analýza neúspěšných vyučovacích hodin a učitelova sebereflexe jako teoretický základ koncipování nového modelu pregraduálního a dalšího vzdělávání.
In:
Nové možnosti vzdělávání a pedagogický výzkum: Nové možnosti vzdělávání a pedagogický výzkum 2001-06-21 Ostrava.
Ostrava: PdF OU, ČAPV, 2001. PdF OU, ČAPV, 2001. s. 112-115. ISBN 80-7042-181-9.
Podnázev
Rok vydání:
2001
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
4
Strana od:
112
Strana do:
115
Forma vydání:
Kód ISBN:
80-7042-181-9
Kód ISSN:
Název sborníku:
Nové možnosti vzdělávání a pedagogický výzkum
Sborník:
Název nakladatele:
PdF OU, ČAPV
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Nové možnosti vzdělávání a pedagogický výzkum
Místo konání konference:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celostátní akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Unsuccessful lesson; themselves-reflection the teachers; factors of unsuccessful lessons
Popis v původním jazyce:
Příspěvek obsahuje analýzu neúspěšných vyučovacích hodin; učitelům byl zadán úkol popsat vyučovací hodinu, kterou považují za nezdařilou a zároveň zdůvodnit své hodnocení. Byly popsány dva zkoumané soubory, metody výzkumu a některé výsledky ze tří jeho etap. Respondenti se při sebereflexi neúspěšné vyučovací hodiny zaměřovali především na negativní vnější projevy žáků, méně často se jim vybavily nežádoucí vnitřní reakce žáků (žáci nepochopili, neosvojili si apod.). Respondenti kritizovali také nedostatky ve své didaktické činnosti, například interakci se žáky aj. V závěru příspěvku jsou zachyceny názory respondentů - učitelů, a to např. čemu v poslední době přičítají dosažení většího úspěchu v pedagogické práci po absolvování Doplňujícího pedagogického studia (zejména psychologie a pedagogiky).
Popis v anglickém jazyce:
The paper includes pedagogical a psychological analysis unsuccessful lessons as it is described by respondents - teachers in two surveyed files. They showed not only the factors of their failure in pedagogical work but as well it, to what attribute to achieving improvement their pedagogical work after pass the education of pedagogy and psychology in terms of "Supplementary pedagogical study"
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/01:00000061
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules