OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Title:
Pedagogická a psychologická analýza neúspěšných vyučovacích hodin a učitelova sebereflexe
Citace
Kurelová, M., Krejčí, V., Dobrovolská, D. a Krejčová, E. Pedagogická a psychologická analýza neúspěšných vyučovacích hodin a učitelova sebereflexe.
In:
Pedagogická diagnostika 2001: Pedagogická diagnostika 2001 2001-09-04 Ostrava.
Ostrava: PdF OU, 2001. PdF OU, 2001. s. 51-56. ISBN 80-7042-184-3.
Subtitle
Publication year:
2001
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
6
Page from:
51
Page to:
56
Form of publication:
ISBN code:
80-7042-184-3
ISSN code:
Proceedings title:
Pedagogická diagnostika 2001
Proceedings:
Publisher name:
PdF OU
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Pedagogická diagnostika 2001
Místo konání konference:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Unsuccessful lesson; themselves-reflection the teachers; factors of unsuccessful lessons
Annotation in original language:
Příspěvek obsahuje pedagogickou a psychologickou analýzu neúspěšných vyučovacích hodin, tak jak je popsali respondenti - učitelé ve dvou zkoumaných souborech. Ukázali nejen příčiny svého neúspěchu v pedagogické práci, ale rovněž to, čemu přičítají dosažení zlepšení své pedagogické práce po absolvování výuky pedagogiky a psychologie v rámci Doplňujícího pedagogického studia.
Annotation in english language:
The paper includes pedagogical a psychological analysis unsuccessful lessons as it is described by respondents - teachers in two surveyed files. They showed not only the factors of their failure in pedagogical work but as well it, to what attribute to achieving improvement their pedagogical work after pass the education of pedagogy and psychology in terms of "Supplementary pedagogical study".
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/01:00000076
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules