OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra českého jazyka (25300)
Title:
Role gramatiky v reklamní manipulaci
Citace
Srpová, H. Role gramatiky v reklamní manipulaci.
In:
Západoslovanské jazyky v 21. století I..
Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, 2005. Univerzita Mateja Bela, 2005. s. 166-172. ISBN 80-8083-154-8.
Subtitle
Publication year:
2005
Obor:
Jazykověda
Number of pages:
268
Page from:
166
Page to:
172
Form of publication:
ISBN code:
80-8083-154-8
ISSN code:
Proceedings title:
Západoslovanské jazyky v 21. století I.
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Univerzita Mateja Bela
Place of publishing:
Banská Bystrica
Country of Publication:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Místo konání konference:
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
advertising discourse; standard grammar; grammar categories; deviations from the standard pattern;
Annotation in original language:
Článek se zabývá některými gramatickými kategoriemi, v jejichž uplatňování se reklamní diskurs liší od standardních pravidel: slovesnými způsoby, časy, slovesnými osobami a některými větnými a nevětnými konstrukcemi.
Annotation in english language:
The article deals with those grammar categories that have different meaning at the advertising discourse than the standard grammar expects (verbal modes, tenses, persons, and some syntactic structures).
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules