OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra českého jazyka a literatury s didaktikou (45100)
Název:
Školský diskurz v češtině a možnosti jeho zkoumání
Citace
Höflerová, E. Školský diskurz v češtině a možnosti jeho zkoumání.
In:
Západoslovanské jazyky v 21. století 2.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2005. Ostravská univerzita, 2005. s. 63-69. ISBN 80-7368-158-7.
Podnázev
Rok vydání:
2005
Obor:
Počet stran:
7
Strana od:
63
Strana do:
69
Forma vydání:
Kód ISBN:
80-7368-158-7
Kód ISSN:
Název sborníku:
Západoslovanské jazyky v 21. století 2
Sborník:
Název nakladatele:
Ostravská univerzita
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Místo konání konference:
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Popis v původním jazyce:
Text zpracovává dva tematické okruhy. Autorka se nejdříve zabývá se termínem diskurz a umisťuje ho do souvislostí s pojmy, které jsou v české lingvistice užívány pro činnost totožnou s cíli tzv. analýzy diskurzu. Zdůrazňuje, že nově šířený pojem diskurz může být zdrojem nedorozumění v případě, že bude (často jako daň módnosti) užit unáhleně a nepřesně. Jevy, které zahrnuje pojem ?školský diskurz?, jsou porovnávány se znaky textu, s jevy spojenými s pojmem dialog a pojmem komunikace, resp. školská komunikace. Autorka vyvozuje totožnost pojmů školský diskurz a školská komunikace na základě vlastností kontextových proměnných a na základě vlastností vzniklého textu.
Popis v anglickém jazyce:
The article deals with some theoretical and methodological aspects of the school communication research. The author formulates her attitude towards the terms discourse, text, dialog and monolog. She reminds the readers of those signs of the school communication which require inter-disciplinary studies, and defines the areas whose possible linguistic research can bring important stimuli for the other fields concentrating on the school communication. Key words: School communication, dialog, discourse, text, discourse analysis, school communication analysis.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules