OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Centrum dalšího vzdělávání (45150)
Title:
Didaktika podnikatelské výchovy jako nová vědní disciplína
Citace
Malach, J. Didaktika podnikatelské výchovy jako nová vědní disciplína.
In:
Sborník z konference Podnikavost jako přirozená součást vzdělávacího procesu.
Ostrava: Vysoká škola podnikání, 2005. Vysoká škola podnikání, 2005. s. 34-42. ISBN 80-86764-30-3.
Subtitle
Publication year:
2005
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
Page from:
34
Page to:
42
Form of publication:
ISBN code:
80-86764-30-3
ISSN code:
Proceedings title:
Sborník z konference Podnikavost jako přirozená součást vzdělávacího procesu
Proceedings:
Publisher name:
Vysoká škola podnikání
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Podnikavost jako přirozená součást vzdělávacího procesu
Místo konání konference:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Entrepreneurial Education, entreprenership, entreprenership spirit
Annotation in original language:
Příspěvek argumentuje důvody pro vznik nové aplikované předmětové didaktiky, jejímž hlavním posláním je záměrné formování podnikavosti jako osobní kvality a případné podnikatelské kompetence jako předpokladu pro efektivní podnikání. Studie vzniklá v rámci řešení projektu Comenius 2.1. Teach@ESPRIT Developing Entrepreneurial Spirit In European Teacherś Training for Vocational Education řešeného v letech 2004-2007 Centrem dalšího vzdělávání Pedagogické fakulty Ostravské univerzity se pokouší být příspěvkem k vytvoření ucelené teorie vzdělávání a výchovy v oblasti podnikavosti a podnikání.
Annotation in english language:
European countries have a number of objective reasons for increasing the quality of general and professional education and training. The intentional formation of the entrepreneurial spirit as a personal quality and potential entrepreneurial competence as the condition for effective entrepreneurship have a significant position within the scope of these. The new role of the teacher ? the role of facilitator and instigator of personal development of individuals in the sense of their more effective participation in economic growth and social processes requires creation of a new scientific discipline ? the didactics of entrepreneurial education and at the same time also a new model for preparation of teachers for its realization in practice within the scope of pre-graduate or postgraduate preparation
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules