OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra českého jazyka (25300)
Title:
Emoce v české reklamě
Citace
Jaklová, A. Emoce v české reklamě.
In:
Wyraźanie emocji.
Lódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Lodzkiego, 2006. Wydawnictwo Uniwersytetu Lodzkiego, 2006. s. 494-501. ISBN 978-83-7525-025-1.
Subtitle
Publication year:
2006
Obor:
Jazykověda
Number of pages:
599
Page from:
494
Page to:
501
Form of publication:
ISBN code:
978-83-7525-025-1
ISSN code:
Proceedings title:
Wyraźanie emocji
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Wydawnictwo Uniwersytetu Lodzkiego
Place of publishing:
Lódź
Country of Publication:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Wyraźanie emocji
Místo konání konference:
Łodź
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
advertising texts; verbal means; non-verbal means; emotion stimulation;
Annotation in original language:
Ve studii jsou na základě analýz českých reklamních textů charakterizovány verbální, zvláště lexikální prostředky, které v reklamě působí na recipienta. Pozornost je věnována i prostředkům neverbálním.
Annotation in english language:
The study examines Czech advertising texts with a view to verbal, in particular lexical, means which affect the emotional state of the recipient, also taking account of the non-verbal means.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17250/06:A0800EQM
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules