OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra chemie (31500)
Title:
Možnosti integrace obsahu přírodovědných předmětů ve výuce chemie
Citace
Solárová, M. Možnosti integrace obsahu přírodovědných předmětů ve výuce chemie.
In:
Aktuální otázky výuky chemie.
Hradec Králové: Gaudeamus, 2005. Gaudeamus, 2005. s. 436-443. ISBN 80-7041-511-8.
Subtitle
Publication year:
2005
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
Page from:
436
Page to:
443
Form of publication:
ISBN code:
80-7041-511-8
ISSN code:
Proceedings title:
Aktuální otázky výuky chemie
Proceedings:
Publisher name:
Gaudeamus
Place of publishing:
Hradec Králové
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Aktuální otázky výuky chemie
Místo konání konference:
Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
integration of natural subjects; chemistry teachers; framwork of chemistry lassons; form of a single school event; self-study.
Annotation in original language:
Současný stav připravenosti našeho školství není k vytvoření integrovaných vyučovacích předmětů ideální. Proto se hledají možnosti, jak zavádět integraci postupně. Nabízí se samostudium žáků, projektová metoda nebo jednorázové akce školy, např. Den otevřených dveří.
Annotation in english language:
There are two ways of integration of natural science subject:developing a common subject, or intensifying inter-subject relation. Experienced chemistry teachers prefer mainly the latter. The intensifying of inter-subject relation can be done in the framework of chemistry lessons, in the form of a single school event, or by assigning self-study tasks relating to certain topics.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules