OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra matematiky s didaktikou (45110)
Title:
Jaký mají žáci základních škol vytvořen smysl pro čísla?
Citace
Květoň, P. Jaký mají žáci základních škol vytvořen smysl pro čísla?.
In:
Nové možnosti vzdělávání a pedagogický výzkum: Sborník konference 2001-06-27 .
Ostrava: Ostravská univerzita, 2001. Ostravská univerzita, 2001. s. 288-291. ISBN 80-7042-181-9.
Subtitle
Publication year:
2001
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
Page from:
288
Page to:
291
Form of publication:
ISBN code:
80-7042-181-9
ISSN code:
Proceedings title:
Sborník konference
Proceedings:
Publisher name:
Ostravská univerzita
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Nové možnosti vzdělávání a pedagogický výzkum
Conference venue:
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
mathematics; education; research; number sense; estimation; mental arithmetic; paper-and-pen arithmetic
Annotation in original language:
V článku jsou uvedeny výsledky výzkumu s 329 žáky 7. a 8. ročníků ostravských základních škol, kdy se zkoumal jejich smysl pro čísla pomocí testu, který byl použit u 234 žáků 6. a 8. ročníku na Tchaj-Wanu. Je zde rovněž provedeno statistické srovnání mezi našimi a tchajwanskými žáky
Annotation in english language:
In this paper, the results concerning the research project that was carried out among the 329 of 7th and 8th grade students in Ostrava are summarized. In the project the number sense of the students was investigated using special test previously used among the 234 of 6th and 8th grade students in Taiwan. The statistical analysis of the results are presented, as well.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/01:00000067
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules