OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Title:
JAK SI VEDOU ZAČÍNAJÍCÍ UČITELKY MATEŘSKÝCH ŠKOL PŘI VZDĚLÁVÁNÍ DĚTÍ PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU S OHLEDEM NA DOSAŽENÉ VZDĚLÁNÍ A POTŘEBU INOVACÍ V MATEŘSKÉ ŠKOLE
Citace
Fodorová, K. JAK SI VEDOU ZAČÍNAJÍCÍ UČITELKY MATEŘSKÝCH ŠKOL PŘI VZDĚLÁVÁNÍ DĚTÍ PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU S OHLEDEM NA DOSAŽENÉ VZDĚLÁNÍ A POTŘEBU INOVACÍ V MATEŘSKÉ ŠKOLE.
In:
Inovativní metody ve vzdělávání: Inovativní metody vzdělávání v mateřských školách 2025-05-26 Ostrava.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2025. s. 12-14. ISBN 978-80-7599-511-7.
Subtitle
Publication year:
2025
Obor:
Number of pages:
3
Page from:
12
Page to:
14
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-7599-511-7
ISSN code:
Proceedings title:
Inovativní metody vzdělávání v mateřských školách
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Ostravská univerzita
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Inovativní metody ve vzdělávání
Conference venue:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
teacher assessment; teacher preparation; professional development; early childhood education
Annotation in original language:
Cíl výzkumu – identifikovat oblasti hodnocení začínajících učitelek a doporučit směry pro jejich přípravu – byl naplněn, přičemž získané poznatky poskytují cenné informace pro zlepšení kvality přípravy budoucích učitelek v mateřských školách. Výsledky výzkumu mohou rovněž poskytnout cenné podklady pro vzdělávací politiku a profesní přípravu učitelek mateřských škol, zejména v oblasti podpory začínajících učitelek mateřských škol. Identifikace rozdílů v dovednostech mezi učitelkami s různým dosaženým vzděláním umožní lépe cílit další vzdělávání a metodickou podporu. Zjištění mohou být využita také při tvorbě strategií pro zavádění inovací v mateřských školách.
Annotation in english language:
The aim of the research—to identify areas of assessment of beginning preschool teachers and to recommend directions for their preparation—was fulfilled, and the findings provide valuable insights for improving the quality of training for future preschool teachers. The research results may also serve as an important basis for educational policy and the professional preparation of preschool teachers, particularly in the area of supporting novice teachers. Identifying differences in skills among teachers with varying levels of education will make it possible to better target further education and methodological support. The findings can also be applied in developing strategies for implementing innovations in preschools.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules