OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Ústav pro výzkum a aplikace fuzzy modelování (94410)
Title:
Predicting Subgoals in Ricochet Robots with a Graph Neural Network
Citace
Hyner, P., Mrógala, J., Adamczyk, D. a Hůla, J. Predicting Subgoals in Ricochet Robots with a Graph Neural Network.
In:
The Eighteenth International Conference on Fuzzy Set Theory and Applications: Conference Proceedings of Abstracts 2026-01-25 Liptovský Ján.
Subtitle
Publication year:
2026
Obor:
Number of pages:
4
Page from:
Page to:
Form of publication:
ISBN code:
ISSN code:
Proceedings title:
Conference Proceedings of Abstracts
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Place of publishing:
Country of Publication:
Název konference:
The Eighteenth International Conference on Fuzzy Set Theory and Applications
Conference venue:
Liptovský Ján
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Graph Neural Networks; Graph Attention Network; Subgoal Prediction; Heuristic search
Annotation in original language:
Tato práce aplikuje grafové neuronové sítě na predikci podcílů ve hře s názvem Ricochet Robots, NP-úplné logické hře. Herní stavy jsou reprezentovány jako orientované grafy, kde uzly odpovídají políčkům mřížky a hrany reprezentují pohyby robotů. Rekurentní architektura Graph Attention Network je trénována k napodobení hierarchické vyhledávací heuristiky, která identifikuje slibné pozice (podcíle), kterých by cílový robot měl dosáhnout. Vyhodnoceny jsou dva klasifikační úkoly: identifikace políček, ze kterých je cíl nezávisle dosažitelný, a predikce optimálních podcílů. Model dosahuje téměř dokonalého výkonu u jednoduššího úkolu dosažitelnosti a prokazuje významné učení u komplexnějšího úkolu predikce optimálních podcílů. Výsledky potvrzují, že grafové neuronové sítě dokážou zachytit prostorové uvažování potřebné pro identifikaci podcílů ve výpočetně náročných problémových doménách, čímž vytvářejí základ pro autonomní objevování podcílů v komplexních stavových prostorech.
Annotation in english language:
This work applies Graph Neural Networks to predict subgoals in a game called Ricochet Robots, an NP-complete puzzle game. Game states are represented as directed graphs where nodes correspond to grid tiles and edges represent robot movements. A recurrent Graph Attention Network architecture is trained to imitate a hierarchical search heuristic that identifies promising intermediate positions (subgoals) the target robot should reach. Two classification tasks are evaluated: identifying tiles from which the goal is independently reachable, and predicting optimal subgoals. The model achieves near-perfect performance on the simpler reachability task and demonstrates substantial learning on the more complex optimal subgoal prediction task. Results validate that graph neural networks can capture the spatial reasoning required for subgoal identification in computationally challenging puzzle domains, establishing groundwork for autonomous subgoal discovery in complex state spaces.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules