OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
>
Publ3 search
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Ústav pro výzkum a aplikace fuzzy modelování (94410)
Název:
Generalization of LLMs in SAT Reasoning via Structured Scratchpad Interaction
Citace
Dušek, F., Hyner, P. a Hůla, J. Generalization of LLMs in SAT Reasoning via Structured Scratchpad Interaction.
In:
Conference on Artificial Intelligence and Theorem Proving: AITP 2025 Book of Abstracts 2025-08-31 Aussois.
Podnázev
Rok vydání:
2025
Obor:
Počet stran:
Strana od:
neuvedeno
Strana do:
neuvedeno
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
neuvedeno
Kód ISSN:
Název sborníku:
AITP 2025 Book of Abstracts
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
neuvedeno
Místo vydání:
neuvedeno
Stát vydání:
Název konference:
Conference on Artificial Intelligence and Theorem Proving
Místo konání konference:
Aussois
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Large Language Models; SAT Solving; CDCL; Algorithmic Reasoning; Neural Symbolic Learning; Scratchpad Memory; Out-of-Distribution Generalization; Tool-Augmented Inference
Popis v původním jazyce:
Large Language Models (LLMs) have recently demonstrated promising multi-step reasoning capabilities through techniques like chain-of-thought prompting and scratchpads. However, they struggle with tasks requiring complex search and backtracking, such as SAT solving. Our goal is to examine whether LLMs can learn and generalize the Conflict-Driven Clause Learning (CDCL) algorithm from supervised solver traces.
Popis v anglickém jazyce:
Large Language Models (LLMs) have recently demonstrated promising multi-step reasoning capabilities through techniques like chain-of-thought prompting and scratchpads. However, they struggle with tasks requiring complex search and backtracking, such as SAT solving. Our goal is to examine whether LLMs can learn and generalize the Conflict-Driven Clause Learning (CDCL) algorithm from supervised solver traces.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules