OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra výtvarné výchovy (45030)
Název:
Hravosť a tvorivá sloboda. Inovatívne prístupy v umeleckom vzdelávaní Bruna Munariho.
Citace
Pavlikánová, M. Hravosť a tvorivá sloboda. Inovatívne prístupy v umeleckom vzdelávaní Bruna Munariho..
In:
VEDECKÉ KOLOKVIUM: Galerium I. Vedecký zborník z kolokvia 2024-06-28 Ružomberok.
Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2024. s. 122-140. ISBN 978-80-561-1121-5.
Podnázev
Rok vydání:
2024
Obor:
Počet stran:
19
Strana od:
122
Strana do:
140
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-561-1121-5
Kód ISSN:
Název sborníku:
Galerium I. Vedecký zborník z kolokvia
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku
Místo vydání:
Ružomberok
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
VEDECKÉ KOLOKVIUM
Místo konání konference:
Ružomberok
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Bruno Munari, Gallery education, Art education, Creativity, Expriment,Play, Playfulness
Popis v původním jazyce:
Príspevok prezentuje filozofiu vzdelávania Bruna Munariho, talianskehoumelca, dizajnéra a pedagóga. Poukazuje na jeho tvorbu a možnostiaplikácie jeho prístupu do umeleckého vzdelávania v školskom prostredí iprostredí galérii. Munariho metódy zdôrazňujú význam hry,experimentovania. Podporujú tvorivosť tým, že umožňujú skúmať materiálya nápady bez vopred stanovených výsledkov, kde je proces rovnako dôležitýako produkt. Jednu z metód sme aplikovali v rámci diplomovej práce, ale ajv rámci prípravy budúcich výtvarných pedagógov v predmetoch galerijnáedukácia a didaktika výtvarnej výchovy. Výsledky pozorovania prezentujemev poslednej kapitole.
Popis v anglickém jazyce:
The paper presents the educational philosophy of Bruno Munari, Italianartist, designer and educator. It highlights his work and the possibilities ofapplying his approach to art education in school and gallery settings.Munari's methods emphasise the importance of play, experimentation. Theyencourage creativity by allowing the exploration of materials and ideaswithout predetermined outcomes, where the process is as important as theproduct. One of the methods was applied in our thesis, but also in the trainingof future art educators in the subjects of gallery education and didactics ofart education. We present the results of the observation in the last chapter.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules