OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Title:
Kulturní prostředí ve vztahu k integraci dítěte do běžné školy
Citace
Vitásková, K. Kulturní prostředí ve vztahu k integraci dítěte do běžné školy.
In:
Transformace ve vzdělávání dětí s mentální retardací.
Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2005. Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2005. s. 21-25. ISBN 80-7368-031-9.
Subtitle
Publication year:
2005
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
Page from:
21
Page to:
25
Form of publication:
ISBN code:
80-7368-031-9
ISSN code:
Proceedings title:
Transformace ve vzdělávání dětí s mentální retardací
Proceedings:
Publisher name:
Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Transformace ve vzdělávání dětí s mentální retardací
Conference venue:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Annotation in original language:
Příspěvek je obsahově rozdělen do dvou rovin. V první části se zabývá diferenciálními východisky pojmů kultura, kulturní zázemí a prostředí a ve druhé akceptací, přínosem a smyslem vytváření specifických a odlišných prostředí. Článek poukazuje na projevy handicapovaného jedince ve všech rovinách či součástech kultury a nastiňuje teorie sociálně-kulturních handicapů, které vycházejí z rozdílností sociálního a kulturního prostředí. Jako jedno z možných řešení, které by pomohlo transformovat vzdělávání, zejména integrovaných žáku s mentální retardací, představuje metodu multisenzorických místností ? metodu snoezelen. Závěrem poukazuje na kulturu prostředí jako na podmiňující charakteristiku úspěšné adaptace a integrace dětí do běžných škol.
Annotation in english language:
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules