OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra chemie (31500)
Title:
Jeden rok s ChatGPT
Citace
Maršálek, R., Žáček, M., Trčková, K., Opěla, R., Teplá, M. a Pavel , T. Jeden rok s ChatGPT.
In:
DidSci+ 2024: Sborník příspěvků konference DIDSCI+ 2024 2024-06-25 Ostrava.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2024. ISBN 978-80-7599-443-1.
Subtitle
Publication year:
2024
Obor:
Number of pages:
2
Page from:
neuvedeno
Page to:
neuvedeno
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-7599-443-1
ISSN code:
Proceedings title:
Sborník příspěvků konference DIDSCI+ 2024
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Ostravská univerzita
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
DidSci+ 2024
Místo konání konference:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
AI; ChatGPT; chemistry; education
Annotation in original language:
Příspěvek se věnuje roční zkušenosti s nástrojem umělé inteligence, který dosahuje nebývalého rozmachu. ChatGPT začal ovlivňovat mnoho oborů lidské činnosti, vzdělávání nevyjímaje. Během posledního roku jsme prošli podrobnou rešeršní činností, která byla zaměřena na SWOT analýzu ChatGPT. S pomocí chatbota jsme připravili laboratorní cvičení, o kterém jsme napsali článek. Zkoušeli jsme využití grafických nástrojů umělé inteligence ve výuce. Předmětem jedné z bakalářských prací byla analýza učebnic pomocí ChatGPT. S pomocí širokého týmu jsme podali žádost na Grantovou agenturu s projektem, který řeší možný vliv umělé inteligence na klíčové kompetence a motivaci žáků.
Annotation in english language:
The paper is devoted to a year's experience with an artificial intelligence tool that is achieving unprecedented growth. ChatGPT began to influence many fields of human activity, including education. During the last year, we went through a detailed research activity that focused on a SWOT analysis of ChatGPT. With the help of a chatbot, we prepared a laboratory exercise, about which we wrote an article. We tried using graphic tools of artificial intelligence in teaching. The subject of one of the bachelor's theses was the analysis of textbooks using ChatGPT. With the help of a wide team, we submitted an application to the Grant Agency with a project that addresses the possible impact of artificial intelligence on the key competencies and motivation of pupils.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules