OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Ústav laboratorní medicíny (11430)
Title:
Efektivní výuka biofyziky na lékařských fakultách: strategie ke snížení studijní neúspěšnosti
Citace
Sochorová, H. Efektivní výuka biofyziky na lékařských fakultách: strategie ke snížení studijní neúspěšnosti.
In:
XLV. Dny lékařské biofyziky: Sborník příspěvků Konference XLV. Dny lékařské biofyziky 2024-05-29 Plzeň.
Plzeň: Univerzita Karlova, Lékařská fakulta v Plzni, 2024. s. 29-29. ISBN 978-80-88120-34-6.
Subtitle
Publication year:
2024
Obor:
Number of pages:
1
Page from:
29
Page to:
29
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-88120-34-6
ISSN code:
Proceedings title:
Sborník příspěvků Konference XLV. Dny lékařské biofyziky
Proceedings:
Národní
Publisher name:
Univerzita Karlova, Lékařská fakulta v Plzni
Place of publishing:
Plzeň
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
XLV. Dny lékařské biofyziky
Místo konání konference:
Plzeň
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Medical biophysics, medical studies, academic failure
Annotation in original language:
Medical biophysics forms part of the theoretical basis of the study of medicine, as an understanding of the principles is essential for the understanding of subsequent disciplines in further study. In the last three years, unfortunately, we have observed an increasing trend of failure in exams. It seems that this trend appears in general, and in connection with the current generation of students and the phenomenon of the so-called emerging adulthood, elements that are more typical of secondary schools are transferred to universities. So we want to look for effective strategies to reduce failure to meet a set and unsurpassable level of learning outcomes.
Annotation in english language:
Lékařská biofyzika tvoří součást teoretického základu studia medicíny, protože porozumění principům je zásadní pro pochopení navazujících disciplín v dalším studiu. V posledních třech letech bohužel pozorujeme stoupající trend neúspěšnosti u zkoušek. Zdá se, že tento trend se objevuje obecně a v souvislosti s aktuálně nastupující generací studentů a fenoménem tzv. vynořující se dospělosti se na vysoké školy přenášejí prvky, které jsou typické spíš pro školy střední. Chceme tedy hledat efektivní strategie ke snížení neúspěšnosti při splnění nastavené a nepodkročitelné úrovni výstupů z učení.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules