OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Title:
Dramatická výchova v základním vzdělávání
Citace
Karaffa, J. Dramatická výchova v základním vzdělávání.
In:
Výchova v kontextu sociálních proměn (v současné české společnosti).
Brno: Konvoj, 2004. Konvoj, 2004. s. 88-94. ISBN 80-7302-087-4.
Subtitle
Publication year:
2004
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
7
Page from:
88
Page to:
94
Form of publication:
ISBN code:
80-7302-087-4
ISSN code:
Proceedings title:
Výchova v kontextu sociálních proměn (v současné české společnosti)
Proceedings:
Publisher name:
Konvoj
Place of publishing:
Brno
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Výchova v kontextu sociálních proměn (v současné české společnosti
Místo konání konference:
FF MU v Brně
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Drama in education, elementary school, art and culture, dramatic art, social and art teaching, action, experience, solving dramatic situation, experience, dramatic games and improvisation and school theatre.
Annotation in original language:
Příspěvek otevírá problematiku dosavadní absence dramatického umění v základním vzdělávání a nahlíží na doplnění chybějícího obsahu zařazením dramatické výchovy jako samostatného předmětu v současné škole. Formulované závěry nabízejí konkrétní výchovné možnosti ve specifické oblasti modelování jednání v dramatických situacích a v porozumění hodnot umění dramatického.
Annotation in english language:
This paper opens problems actual absence dramatic art in elementary education and see on complement missing content enlistment dramatic education like independent subject in concurrently school. Formalized findings offer to concrete educative possibilities in specific areas simulation act in dramatic situation and into understanding funds of dramatic art.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/04:A1000BJM
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules