OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra českého jazyka a literatury s didaktikou (45100)
Title:
Zobrazení smrti v literatuře pro děti a mládež a jeho recepce na pozadí
Citace
Kubeczková, O. Zobrazení smrti v literatuře pro děti a mládež a jeho recepce na pozadí.
In:
Jazykové a literární vzdělávání žáků, učitelů a vychovatelů - teorie a současná praxe.
Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2004. Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2004. s. 37-43. ISBN 80-7042-361-7.
Subtitle
Publication year:
2004
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
7
Page from:
37
Page to:
43
Form of publication:
ISBN code:
80-7042-361-7
ISSN code:
Proceedings title:
Jazykové a literární vzdělávání žáků, učitelů a vychovatelů - teorie a současná praxe
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Pedagogická fakulta Ostravské univerzity
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Místo konání konference:
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
death; literature for children; contemporary topics
Annotation in original language:
Příspěvek se pokusil nastínit téma smrti, jak je reflektováno ve čtyřech žánrech dětské literatury. Dále se zamýšlí nad jeho funkčností v četbě současných dětských čtenářů v konkurenci aktuálních společenských témat a uvádí možnosti využití daných závěrů v praxi dnešních učitelů i studentů literární výchovy.
Annotation in english language:
The article ?The Depiction of Death in Literature for Children and Youth and Its Reception against Contemporary Topics? deals with this marginal topic interpretation in the children´s literature. Out of her data showing the reception level, the authoress deduces conclusions available for literary-didactic methods used in the future teacher´s training as well as for her own research activities.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/04:A1000AYT
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules