OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra fyziky (31300)
Název:
Klíčové kompetence učitele fyziky v oblasti ICT ve vyučování
Citace
Mechlová, E., Koníček, L. a Smyček, P. Klíčové kompetence učitele fyziky v oblasti ICT ve vyučování.
In:
Kompetence a standardy ve fyzikálním vzdělávání učitele a žáka.
Olomouc: Univerzita Palackého, 2004. Univerzita Palackého, 2004. s. 69-77. ISBN 80-244-0922-4.
Podnázev
Rok vydání:
2004
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
9
Strana od:
69
Strana do:
77
Forma vydání:
Kód ISBN:
80-244-0922-4
Kód ISSN:
Název sborníku:
Kompetence a standardy ve fyzikálním vzdělávání učitele a žáka
Sborník:
Název nakladatele:
Univerzita Palackého
Místo vydání:
Olomouc
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Kompetence a standardy ve fyziálním vzdělávání učitele a žáka
Místo konání konference:
olomouc
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celostátní akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
competences of teacher; physics; information and communication technology
Popis v původním jazyce:
Key competences of physics teacher in information and communication technology (ICT) can be sorted into three levels. The basic user operational skills as pre-requisites, as managing with programmes, are the first level. The advanced skills conclude new operational skills for physics teaching, e.g. creating pictures, videos, preparation of teaching materials and computer aided experiments. The third level is implementation of the mentioned skills in teaching/learning process in physics, especially in mutual interactions pupil - subject matter of physics ? teacher. The first two skills are the obvious skills of the computer literacy teacher. The paper concludes the third level of skills in detailed.
Popis v anglickém jazyce:
Key competences of physics teacher in information and communication technology (ICT) can be sorted into three levels. The basic user operational skills as pre-requisites, as managing with programmes, are the first level. The advanced skills conclude new operational skills for physics teaching, e.g. creating pictures, videos, preparation of teaching materials and computer aided experiments. The third level is implementation of the mentioned skills in teaching/learning process in physics, especially in mutual interactions pupil - subject matter of physics ? teacher. The first two skills are the obvious skills of the computer literacy teacher. The paper concludes the third level of skills in detailed.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17310/04:A1000APV
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules