OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra anglického jazyka s didaktikou (45180)
Title:
Analýza potřeb učitelů angličtiny: některé důsledky pro úpravu studijního programu
Citace
Šigutová, M. Analýza potřeb učitelů angličtiny: některé důsledky pro úpravu studijního programu.
In:
Příprava učitelů primárního vzdělávání v ČR a budoucí plánování scénářů v Evropě.
Ostrava: PdF OU, 2004. PdF OU, 2004. s. 311-320. ISBN 80-7042-376-5.
Subtitle
Publication year:
2004
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
399
Page from:
311
Page to:
320
Form of publication:
ISBN code:
80-7042-376-5
ISSN code:
Proceedings title:
Příprava učitelů primárního vzdělávání v ČR a budoucí plánování scénářů v Evropě
Proceedings:
Publisher name:
PdF OU
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Místo konání konference:
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
needs analysis, communicative competence, European Language Portfolio, evaluation of study programmes
Annotation in original language:
Článek shrnuje výsledky dotazníkového šetření potřeb učitelů jazyků. Ve skupině účastnic dalšího vzdělávání učitelů bylo zjištěno, že výuka komunikativní kompetence tak, jak je navrhována v Evropském jazykovém portfoliu, působí značné obtíže. Ze závěrů průzkumu vyplývá potřeba zařadit práci se Společným evropským referenčním rámcem do výuky didaktiky, praktickéh jazyka i do systému dalšího vzdělávání učitelů.
Annotation in english language:
This article looks into English teachers´ needs, as they were perceived by participants of a life-long learning group. Analysis has shown that teachers feel insecure when developing pupils´ speaking. Assessing learners´communicative competence is another cause of frustration. Therefore,systematic work based on analysing criteria in the European Language Portfolio will be included into TEFL and language classes of a primary English teacher education programme.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/04:A1000AGI
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules