OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název:
Systémový návrh výuky
Citace
Pavlíček, J. Systémový návrh výuky.
In:
EDMAN 04: Čtvrtá mezinárodní pracovní konference 2004 BRNO.
Brno: Sdružení EVIDA, 2004. Sdružení EVIDA, 2004. s. 267-282. ISBN 80-86596-50-8.
Podnázev
Rok vydání:
2004
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
15
Strana od:
267
Strana do:
282
Forma vydání:
Kód ISBN:
80-86596-50-8
Kód ISSN:
Název sborníku:
Čtvrtá mezinárodní pracovní konference
Sborník:
Název nakladatele:
Sdružení EVIDA
Místo vydání:
Brno
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
EDMAN 04
Místo konání konference:
BRNO
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Education; Instructional System Design; instructional model; stages of design; instructional concepts; ffectivness; e/learning
Popis v původním jazyce:
Cílem příspěvku je zdůraznit, že jen dobře navržená výuka (výukový program) přináší efekt dobrého naučení. Současně příspěvek ukazuje, jak dosáhnout zlepšení výuky manažerských disciplín. Autor představuje disciplínu vzdělávacích technologií, která řeší proces navrhování výuky. Soustřeďuje se na systémový přístup, který se všeobecně označuje termínem Instructional System Design (ISD). Podává stručnou charakteristiku nejznámějších modelů ISD, ukazuje na paralelu k systémovému postupu navrhování systémů. Popisuje fáze procesu navrhování, ukazuje vhodný postup od psychologických teorií učení k principům a konceptům výukových postupů. Zdůrazňuje nutnost respektování všech fází procesu návrhu výuky. Poukazuje zejména na důležitost fází analýzy, návrhu a evaluace. Principy navrhování výuky dokumentuje na historickém vývoji disciplíny a základních milnících daných behavioristickými a konstruktivistickými přístupy. Uváděná pedagogická díla tvoří fundament porozumění problematice i způsobů jejího řešení.
Popis v anglickém jazyce:
The aim of the paper is to underline that only well designed instruction can cause effective learning. At the same time the paper specifies how to get better manager education. Educational Technology is introduced. Instructional System Design as a model of system approach is specified.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/04:A10009UD
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules