OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra hudební výchovy (45010)
Title:
Výuka hry na hudební nástroj žáka se speciálními vzdělávacími potřebami
Citace
Mazurek, J. Výuka hry na hudební nástroj žáka se speciálními vzdělávacími potřebami.
In:
Musica viva in schola XXVIII: Musica viva in schola XXVIII 2023-10-17 Brno.
Brno: Masarykova univerzita, 2024. s. 161-169. ISBN 978-80-280-0272-5.
Subtitle
Publication year:
2024
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
9
Page from:
161
Page to:
169
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-280-0272-5
ISSN code:
Proceedings title:
Musica viva in schola XXVIII.
Proceedings:
Národní
Publisher name:
Masarykova univerzita
Place of publishing:
Brno
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Musica viva in schola XXVIII
Conference venue:
Brno
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
inclusive education, elementary art school, playing a musical instrument, student with special educational needs, autism spectrum disorder, theory of intense light
Annotation in original language:
Předkládaná studie přináší vhled do výuky žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí základní umělecké školy. Vedle problematiky komunikace a sociálních aspektů žákovy účasti na hudebním vzdělávání rozebíráme v příspěvku konkrétní složky výuky – otázky rytmu, intonace a techniky hry. Výraznější pozornost je v textu věnována rovněž otázce emocí.
Annotation in english language:
The presented study provides insight into the teaching of a student with special educational needs in the conditions of an elementary art school. In addition to the issues of communication and social aspects of the pupil’s participation in music education, the paper discusses specific components of teaching – issues of rhythm, intonation, and playing technique. The text also pays more attention to the question of emotions.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/24:A2502O8H
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules