OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název:
Studenti se speciálními vzdělávacími potřebami v terciálním vzdělávání
Citace
Vavříková, H. Studenti se speciálními vzdělávacími potřebami v terciálním vzdělávání: -.
In:
2023-04-20 Banská Bystrica.
Banská Bystrica: UMB BB, 2023. s. 111-120. ISBN 978-80-565-1601-0.
Podnázev
-
Rok vydání:
2023
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
10
Strana od:
111
Strana do:
120
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-565-1601-0
Kód ISSN:
Název sborníku:
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
UMB BB
Místo vydání:
Banská Bystrica
Stát vydání:
Název konference:
Místo konání konference:
Banská Bystrica
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
special educational needs, tertiary students, institutional support
Popis v původním jazyce:
Cílem příspěvku je popsat vybrané aspekty teorie a praxe související s podporou studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v terciárním vzdělávání v České republice. Je zřejmé, že existence zdravotního postižení představuje psychosociální událost, která výrazným způsobem ovlivňuje život každého člověka. I v terciálním vzdělávání lze nepříznivé důsledky a dopady vyplývající z postižení do určité míry eliminovat propracovaným souborem podpůrných vzdělávacích opatření, na jejichž realizaci musí participovat, spolu s jedincem se specifickými vzdělávacími potřebami nejen škola, ale i rodina či celá společnost. Mezi daná opatření patří například včasná identifikace speciálních vzdělávacích potřeb či nastavení adekvátní edukační péče a podpory
Popis v anglickém jazyce:
The aim of the contribution is to describe selected aspects of theory and practice related to the support of students with special educational needs in tertiary education in the Czech Republic. It is obvious that the existence of a disability represents a psychosocial event that significantly affects the life of every person. Even in tertiary education, the adverse consequences and impacts resulting from disability can be eliminated to a certain extent by an elaborate set of educational measures, the implementation of which must be participated in, together with the individual with a disability, not only the school, but also the family or the whole society. These measures include, for example, early identification of special educational needs or setting up adequate educational care.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules