OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Title:
Studenti se speciálními vzdělávacími potřebami v terciálním vzdělávání
Citace
Vavříková, H. Studenti se speciálními vzdělávacími potřebami v terciálním vzdělávání: -.
In:
Edukácia dospelých 2023: Andragogické štúdie 2023 2023-04-20 Banská Bystrica.
Banská Bystrica: Univerzita Mateja Mela v Banskej Bystrici, 2023. s. 111-120. ISBN 978-80-565-1601-0.
Subtitle
-
Publication year:
2023
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
10
Page from:
111
Page to:
120
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-565-1601-0
ISSN code:
Proceedings title:
Andragogické štúdie 2023
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Univerzita Mateja Mela v Banskej Bystrici
Place of publishing:
Banská Bystrica
Country of Publication:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Edukácia dospelých 2023
Místo konání konference:
Banská Bystrica
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
special educational needs, tertiary students, institutional support
Annotation in original language:
Cílem příspěvku je popsat vybrané aspekty teorie a praxe související s podporou studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v terciárním vzdělávání v České republice. Je zřejmé, že existence zdravotního postižení představuje psychosociální událost, která výrazným způsobem ovlivňuje život každého člověka. I v terciálním vzdělávání lze nepříznivé důsledky a dopady vyplývající z postižení do určité míry eliminovat propracovaným souborem podpůrných vzdělávacích opatření, na jejichž realizaci musí participovat, spolu s jedincem se specifickými vzdělávacími potřebami nejen škola, ale i rodina či celá společnost. Mezi daná opatření patří například včasná identifikace speciálních vzdělávacích potřeb či nastavení adekvátní edukační péče a podpory
Annotation in english language:
The aim of the contribution is to describe selected aspects of theory and practice related to the support of students with special educational needs in tertiary education in the Czech Republic. It is obvious that the existence of a disability represents a psychosocial event that significantly affects the life of every person. Even in tertiary education, the adverse consequences and impacts resulting from disability can be eliminated to a certain extent by an elaborate set of educational measures, the implementation of which must be participated in, together with the individual with a disability, not only the school, but also the family or the whole society. These measures include, for example, early identification of special educational needs or setting up adequate educational care.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/23:A2502NPD
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules