OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra hudební výchovy (45010)
Title:
Vztah dyslexie a čtení not
Citace
MAZUREK, J. Vztah dyslexie a čtení not.
In:
mezinárodní muzikologické konference Janáčkiana 2018: anáčkiana 2018: sborník z 34. ročníku mezinárodní muzikologické konference Janáčkiana 2018 2018-05-31 Ostrava.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2019. s. 201-206. ISBN 978-80-7599-090-7.
Subtitle
Publication year:
2019
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
6
Page from:
201
Page to:
206
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-7599-090-7
ISSN code:
Proceedings title:
anáčkiana 2018: sborník z 34. ročníku mezinárodní muzikologické konference Janáčkiana 2018
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Ostravská univerzita
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
mezinárodní muzikologické konference Janáčkiana 2018
Místo konání konference:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Dyslexia - musical dyslexia - basic rules for modifying music notation for individuals with dyslexia
Annotation in original language:
Text přináší vhled do problematiky vztahu specifických poruch učení a čtení not, tzv. notové dyslexie. Základem je srovnání dyslektických obtíží projevujících se při práci s textem a při osvojování a reprodukci notového zápisu. V závěrečné části autor formuluje základní pravidla úpravy notového zápisu pro jedince s dyslexií.
Annotation in english language:
Out text brings a short insight into the relationship between specific learning disabilities and note reading, the so-called note dyslexia. The basis is a comparison of dyslexic difficulties manifested when working with text and when learning and reproducing music notation. In the final section, the author formulates basic rules for modifying music notation for individuals with dyslexia.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/19:A2402NIT
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules