OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Title:
Dopad online výuky na psychickou pohodu a edukační stránku vysokoškolských studentů v době pandemie covid – 19
Citace
Chmura, M. Dopad online výuky na psychickou pohodu a edukační stránku vysokoškolských studentů v době pandemie covid – 19.
In:
Podpora a inklúzia vo vzdelávání: PEDAGOGICA ACTUALIS XIV 2022-12-08 Trnava.
Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2023. s. 101-111. ISBN 978-80-572-0329-2.
Subtitle
Publication year:
2023
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
11
Page from:
101
Page to:
111
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-572-0329-2
ISSN code:
Proceedings title:
PEDAGOGICA ACTUALIS XIV.
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Place of publishing:
Trnava
Country of Publication:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Podpora a inklúzia vo vzdelávání
Místo konání konference:
Trnava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
online teaching, university teacher, student, satisfaction with online teaching, ICT in teaching
Annotation in original language:
V zimním semestru akademického roku 2019/2020 přešla, zcela bez varování, veškerá vysokoškolská výuka do online formy. V průběhu dalšího akademického roku 2020/2021 se tak stalo ještě několikrát. Vyučující, ale i studenti se museli velice rychle adaptovat na nové – elektronické výukové prostředí, což bylo pro některé výzvou a příležitostí, nebo také stresorem či nepřekonatelnou bariérou. Autor příspěvku provedl průzkum mezi 600 studenty na univerzitách v České republice, Polsku a Slovensku s cílem zjistit jejich vnímání online výuky z edukačního a psychologického hlediska.
Annotation in english language:
In the winter semester of the academic year 2019/2020, all university teaching has been switched to online without warning. This will happen several more times during the next academic year 2020/2021. Teachers and students alike had to adapt very quickly to the new - electronic - learning environment, which for some was a challenge and an opportunity, or also a stressor or an insurmountable barrier. The author of the paper conducted a survey among 600 students at universities in the Czech Republic, Poland and Slovakia to determine their perception of online learning from an educational and psychological perspective.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/23:A2402N3B
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules