OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Title:
Current social problems of families with children in preschool educaion identified by kindergarten teachers
Citace
Burkovičová, R. a Fodorová, K. Current social problems of families with children in preschool educaion identified by kindergarten teachers: Proceedings of the International Scientific Conference ECONOMIC POLICY.
In:
Proceedings of the International Scientific Conference ECONOMIC POLICY: Conference proceedings international scientific cinference 2023 Frenštát pod Radhoštěm.
Ostrava: Vysoká škola Prigo, 2023. s. 21-31. ISBN 978-80-87291-34-4.
Subtitle
Proceedings of the International Scientific Conference ECONOMIC POLICY
Publication year:
2023
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
10
Page from:
21
Page to:
31
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-87291-34-4
ISSN code:
2788-2012
Proceedings title:
Conference proceedings international scientific cinference
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Vysoká škola Prigo
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Proceedings of the International Scientific Conference ECONOMIC POLICY
Místo konání konference:
Frenštát pod Radhoštěm
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celosvětová akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Current Social Problems, Kindergarten, Teacher, Child of Preschool Age, Parents
Annotation in original language:
Cílem textu je představit výsledky kvalitativního výzkumu sociálních problémů. současných rodin, které identifikovaly učitelky (41/100 %) a které měly přímý či nepřímý dopad na předškolní děti v mateřských školách. Použitou metodou byl polostrukturovaný rozhovor. Ve výpovědích získaných od respondentek byly identifikovány následující kódy: vliv informačních a komunikačních technologií, postoj rodičů k učitelce, segregace dětí ze strany rodičů, individualita dítěte, život v mateřské škole, nedostatek autority. učitele u rodičů, rodič ve finančních problémech, pedagogická diagnostika, charakter rodinného života , nedostatečná autorita rodičů vůči dítěti, mimořádný průběh života, vliv návykových látek. látek, vzdělání a informovanost učitelů, životní styl rodičů. V každém kódu je pojem, kategorie, její charakteristika a dimenze vlastnosti byly identifikovány.
Annotation in english language:
The aim of the text is to present the results of qualitative research into the social problems of contemporary families identified by female teachers (41/100%), which had a direct or indirect impact on preschool children in kindergartens. The method used was a semi-structured interview. The following codes were identified in the statements obtained from the respondents: influence of information and communication technologies, an attitude of parents towards the teacher, segregation of children by parents, the individuality of the child, life in kindergarten, lack of authority of the teacher in parents, parent in financial problems, pedagogical diagnosis, nature of family life , lack of parental authority over the child, extraordinary course of life, influence of addictive substances, education and awareness of teachers, lifestyle of parents. In each code, the concept, category, its characteristics and dimensions of the property were identified.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/23:A2402N03
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules