Popis v původním jazyce: |
Sny se nerodí a nezanikají, pocházejí ze vzduchu a z popela, nekončí vzplanutím, ale postupnou erozí.
Skutečnost před námi vystupuje jako shluk rozptýlených událostí pochybných syntéz a seskupení. Nepochybně jsme o ní nejednou hovořili, hovoříme, respektive o ní můžeme prohlásit, že je temná.
Čas a prostor určují vztah mezi ontologií vytváření obrazů a jeho reprezentací. Západní kultura a filosofie odsouvá do pozadí mizení, prázdnotu či nicotu jako něco, co souvisí s pomíjivostí, ničením, stejně jako se skrýváním. Navzdory vší skutečnosti má odraz této nicoty přece jenom svůj význam. Post-konceptuální diskurs neustále zápasí s reprezentací viděného, idea se přesouvá na oblast formálních zkušeností v uměleckém díle a klade hranice mezi obraz reality a jeho vnitřní odraz.
Rozumět snům je cestou za významem, je užitím rozumu. Obrazem tohoto aktu je pole standardů správnosti.
černá Ostrava… Gdańské Loděnice…
Ostrava, nebo také Gdańské loděnice, které se dnes již necítí být černé a své identity hledájí v takových barevných konotacích, které jsou opravdu velmi barevné, jsou to přímo gejzíry barev, avšak černý sen, jenž je v kořenech tohoto uvažování o snu, a jenž by za jistých okolností mohl být vnímán jako noční můra, jako cosi děsivého i tíživého, je především živou platformou aktuálního a současného úsilí o racionální deskripci, jakož i arteficiálně existenciální responzi mytologie původu.
Výstava The Dream of Black je projektem pedagogů Ostravské univerzity a pedagogů ASP v Gdańsku, respektive jejich žáků, kteří jsou dnes také pedagogy. V nejednom případě se jedná již o druhou žákovskou linii. The Dream of Black nabízí široké spektrum výtvarných forem. Autorský vzorek tvořící jádro výstavního projektu (host: Viktor Frešo a jiní) je jen zlomkem celé výtvarné scény daných měst. Divák bude mít nepochybně také možnost osobní konfrontace se stereotypem provozního vnímání vztahu centra a periferie, která dnes sama sebe vnímá
|