OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra chemie (31500)
Title:
Diverzita ako impulz pre pedagogické vedy
Citace
Dobečková, M., Kričfaluši, D., Simon, L. a Jenisová, Z. Diverzita ako impulz pre pedagogické vedy.
In:
EDUCA XVIII: ?Diverzita ako impulz pre pedagogické vedy?.: Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie doktorandov EDUCA XVIII: ?Diverzita ako impulz pre pedagogické vedy? 2023 Nitra.
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Pedagogická fakulta: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Pedagogická fakulta, 2023. s. 11-18. ISBN 978-80-558-2061-3.
Subtitle
Publication year:
2023
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
8
Page from:
11
Page to:
18
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-558-2061-3
ISSN code:
Proceedings title:
Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie doktorandov EDUCA XVIII: ?Diverzita ako impulz pre pedagogické vedy?.
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Pedagogická fakulta
Place of publishing:
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Pedagogická fakulta
Country of Publication:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
EDUCA XVIII: ?Diverzita ako impulz pre pedagogické vedy?.
Místo konání konference:
Nitra
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
integrated teaching, integrated science, Q-methodology, online Q-methodology, chemistry education students
Annotation in original language:
Integrovanou výuku můžeme definovat jako výuku, ve které jsou propojovány vzdělávací obsahy, očekávané výstupy, klíčové kompetence, cíle integrovaných předmětů, přičemž se zároveň formuje nový cíl, který vyplývá z integrovaného celku. Příspěvek je zaměřen na názory studentů – budoucích učitelů chemie. Pro sběr dat byla využita Q-metodologie, která byla prováděna v online prostředí. Cílem šetření bylo mimo jiné identifikovat možné překážky implementace integrované výuky do vyučovacích hodin. Dle názorů respondentů je jednou z překážek to, že nejsou v rámci pregraduálního vzdělávání po didaktické i odborné stránce vzděláváni tak, aby zvládli realizovat integrovanou výuku. Respondenti se také domnívají, že implementace inovativních (aktivizujících) metod do vzdělávání není snadná. Jedním z faktorů je také nedostatek materiálů pro přípravu integrované výuky.
Annotation in english language:
Integrated teaching can be defined as teaching that connects subjects matters, expected outcomes, key competencies, aims of integrated subjects, and simultaneously forms a new aim which results from an integrated whole. This contribution is focused on the opinions of students – future teachers of chemistry. The Q-methodology, which was carried out in an online environment, was used for data collection. The aim of the research was, among other things, to identify possible obstacles to the implementation of integrated teaching in the lessons. According to the opinions of the respondents, one of the obstacles is that they are not educated in the didactic and professional aspects of pregraduate education in such a way that they are able to implement integrated teaching. Respondents also believe that the implementation of innovative (activating) methods in education is not easy. One of the factors is also the lack of materials for the preparation of integrated teaching.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules