OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra fyziky (31300)
Title:
Teaching Strategies for Gifted Students - Challenge for the Future
Citace
Škrabánková, J. a Blumenstein, T. Teaching Strategies for Gifted Students - Challenge for the Future. Brazílie: Hogrefe publisher, Brazil, 2023.
Subtitle
Publication year:
2023
Obor:
Pedagogika a školství
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
Book title in original language:
Title of the edition and volume number:
Place of publishing:
Brazílie
Publisher name:
Hogrefe publisher, Brazil
Issue reference (issue number):
:
Published:
Author of the source document:
Number of pages:
Book page count:
Page from:
Page to:
Book print run:
EID:
Key words in English:
Educational strategies, modern technology, gifted students, future of education
Annotation in original language:
Komplexní systém školy, která by chtěla rozvíjet nadané žáky, zahrnuje tři základní pilíře.První pilíř je pravidelná identifikace nadání na základě kvalitního psychometrického nástroje a jeho standardizované použití. Druhým pilířem je systém rozvoje a vzdělávání nadaných a jeho organizační a funkční schéma. Třetím pilířem, který považujeme za nejdůležitější, je dlouhodobá koncepce vzdělávání učitelů v obou oblastech rozvoje nadaných žáků a v oblasti realizace efektivních a moderních didaktických metod, jejichž využití je klíčové při individualizaci a diferenciaci vzdělávání.
Annotation in english language:
A complex system of a school that would like to develop gifted students includes three basic pillars. The first one is a regular identification of the giftedness based on a quality psychometric tool and its standardized use. The second pillar is a system of the development and education of the gifted and its organizational and functional scheme. The third one, which we consider the most important, is a long-term conception of teacher's training both in the area of the development of gifted students and in the area of implementing effective and modern didactic methods, whose usage is crucial while individualizing and differentiating education.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules