OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu
*
:
kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště
*
:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název
*
:
The student's academic aspirations, predispositions and educational support
Citace :
Malach, J., Vicherková, D., KOLÁŘ, M. a Malachová, K. The student's academic aspirations, predispositions and educational support.
In:
Malach, J., Vicherková, D., Kolář, M., Malachová, K..
Education Applications & Developments VIII.
VIII. vyd. Lisabon: in Science Press, 2023. s. 144-157. ISBN 978-989-53614-6-5.
Podnázev :
Rok
*
:
2023
Obor
*
:
Pedagogika a školství
Forma vydání
*
:
Elektronická verze
Kód ISBN
*
:
978-989-53614-6-5
Název knihy v originálním jazyce
*
:
Education Applications & Developments VIII
Název edice a číslo svazku
*
:
neuvedeno
Místo vydání
*
:
Lisabon
Název nakladatele
*
:
in Science Press
Označení vydání
(číslo vydání) :
VIII
Vydáno :
v zahraničí
Autor zdrojového dokumentu :
Malach, J., Vicherková, D., Kolář, M., Malachová, K.
Počet stran
*
:
14
Počet stran knihy
*
:
561
Strana od
*
:
144
Strana do
*
:
157
Počet výtisků knihy
*
:
EID :
Klíčová slova anglicky
*
:
academicaspiration,academicpredispositions,interestinthestudy,educationalsupport,technicalthinking
Popis v původním jazyce
*
:
Thischapterpresentstheresultsofempiricalresearchaimingtoclassifythestudentsoftheresearchgroupbytheirsubjectiveviewoftheirstudyambitionsandassumptionsandanalysetherelationshipbetweenthem.Teachers'andschools'incentivestoguidestudentstowardstechnologicalthinkinganddeepentheschool'sinterestinthefieldofstudywereexaminedaselementsofacademicsupport.Thestudents'viewsonbothofthesevariableswererelatedtotheperceptionoftheireducationalaspirations.Academicaspirationexpressestheanticipatedlevelofperformanceorpositionthestudentswishtoachieve.Studypredispositionsareasetofknowledge,competencies,cognitiveabilities,talents,studyambitionsandmotivations.Theresearchsampleconsistsof907technicalsecondaryschoolstudentsintheCzechRepublic.Descriptivedatashowed,thatmorethanhalfoftherespondentsbelievetheyhavesuitableprerequisitesforstudyingandaspiretothestatusofagoodstudent.Only3%lacktheseprerequisitesandhavenoambitiontobegoodstudents.Studentswithhigheraspirationsmorefrequentlybelievethattheyhavesufficientprerequisitesforstudyingandperceiveschoolsupporttodeepentheirinterestinthefield.However,educationalaspirationsareseparatefromstudents'opinionsabouttheteacher'seffortstodeveloptechnicalthinking.
Popis v anglickém jazyce
*
:
Typ zdroje financování výsledku
*
:
Seznam projektů :
ID Projektu
Název projektu
Seznam ohlasů :
Ohlas
R01:
Complementary Content
${title}
${badge}
${loading}