OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název:
SECONDARY SCHOOL MATURITA READING LISTS AS A MOTIVATION TO SUPPORT READING
Citace
Vicherková, D., Murinová, V. a Nováková, N. SECONDARY SCHOOL MATURITA READING LISTS AS A MOTIVATION TO SUPPORT READING.
In:
QUAERE 2023, roč. XIII: Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů 2023-06-26 Hradec Králové.
Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 2023. s. 890-900. ISBN 978-80-87952-38-2.
Podnázev
Rok vydání:
2023
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
11
Strana od:
890
Strana do:
900
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-87952-38-2
Kód ISSN:
Název sborníku:
Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
MAGNANIMITAS
Místo vydání:
Hradec Králové
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
QUAERE 2023, roč. XIII
Místo konání konference:
Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
reading motivation, reader education, secondary school Maturita reading lists, cognitive and non-cognitive aspects of reading, reading research
Popis v původním jazyce:
Motivation to read is important for (in)formal lifelong learning. Researches PISA (2018), PIRLS (2021) point to the necessity of active reading for employment on the labor market. Research at the University of Ostrava (2023) investigated the content of school reading of literary texts at technical secondary schools in the Czech Republic through a content analysis of "Matriculation Reading Lists". Interviews with 12 students were further to find out what kinds of non-cognitive aspects influence reading in students. An interesting finding is that the majority (75%) of respondents consider the motivation to read from their parents as key and the reading list only as a study obligation.
Popis v anglickém jazyce:
Motivation to read is important for (in)formal lifelong learning. Researches PISA (2018), PIRLS (2021) point to the necessity of active reading for employment on the labor market. Research at the University of Ostrava (2023) investigated the content of school reading of literary texts at technical secondary schools in the Czech Republic through a content analysis of "Matriculation Reading Lists". Interviews with 12 students were further to find out what kinds of non-cognitive aspects influence reading in students. An interesting finding is that the majority (75%) of respondents consider the motivation to read from their parents as key and the reading list only as a study obligation.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules