OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra technické a pracovní výchovy (45070)
Title:
Geometrická tělesa ve výuce technologií a technického myšlení v kontextu uplatnění STEAM
Citace
Vaněk, J., Tvarůžka, V. a Slovák, S. Geometrická tělesa ve výuce technologií a technického myšlení v kontextu uplatnění STEAM.
In:
Trendy ve vzdělávání 2023 2023-04-26 Olomouc.
Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2023. s. 27-27. ISBN 978-80-244-6230-1.
Subtitle
Publication year:
2023
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
1
Page from:
27
Page to:
27
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-244-6230-1
ISSN code:
Proceedings title:
Trendy ve vzdělávání 2023
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publishing:
Olomouc
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Conference venue:
Olomouc
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
STEAM, technical , thinking, education
Annotation in original language:
V článku bychom chtěli seznámit pedagogy s tématem modelování geometrických těles jako integrujícím fenoménem a hlavní „ideou“ tématu výuky v technických předmětech. Dílčím cílem je zprostředkovat žákům konkrétní představu o velikosti jednoho metru krychlového a dalších podobných objemových jednotek. Získané představy uplatníme ve výuce.
Annotation in english language:
In the article, we would like to acquaint teachers with the topic of modeling geometric bodies as an integrative The phenomenon and the main "idea" of the topic of teaching in technical subjects. A partial aim is to mediate to pupils a specific idea of the size of one cubic meter and other similar volume units. Obtained We will apply the ideas in teaching.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules