OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra psychologie (25700)
Title:
Zvládání agrese v poradenské práci
Citace
Paulík, K. Zvládání agrese v poradenské práci.
In:
Psychologické poradenství v sociální práci II .
Ostrava: FF OU, 2004. FF OU, 2004. s. 39-48. ISBN 80-7042-642-X.
Subtitle
Publication year:
2004
Obor:
Psychologie
Number of pages:
10
Page from:
39
Page to:
48
Form of publication:
ISBN code:
80-7042-642-X
ISSN code:
Proceedings title:
Psychologické poradenství v sociální práci II
Proceedings:
Publisher name:
FF OU
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Místo konání konference:
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Aggressive behaviour; aggression; hostility; counselling; prevention; coping.
Annotation in original language:
Studie je věnována analýze příčin agresivity a agresivních projevů a možnostem prevence a zvládání agrese v sociální práci s klientem. Jsou v ní rámcově shrnuty odborné názory na podstatu agresivních jevů, jejich provokujících momentů a projevů a nastíněny postupy, jak v práci s klienty agresi včas identifikovat, jak jí předcházet a zvládat jí.
Annotation in english language:
Theis study is devoted to the analysis of the causes of aggressive behaviour and possible ways of preventing nad controlling client aggression in counselling work. The study summarizes expert opinions on the basis of aggressive behaviour and factors provoking such behaviour. The article also outlines ways of identifying client aggression at an early stage, of preventing and of coping with aggression.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules