OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra českého jazyka a literatury s didaktikou (45100)
Název * : Frazeologie ve slovní zásobě žáků - šance, nebo ohrožení?
Citace : Svobodová, J. Frazeologie ve slovní zásobě žáků - šance, nebo ohrožení?. In: Skola - szance i zagrozenia w dobie globalizacji: Horyzonty edukacji jezykowej, literackiej i kulturowej 2001-11-26 Polský Těšín. Cieszyn: Uniwersytet Šlaski Filia w Cieszynie, 2003. Uniwersytet Šlaski Filia w Cieszynie, 2003. s. 101-106. ISBN 83-88410-20-2.
Podnázev :
Rok * : 2003
Obor * : Jazykověda
Počet stran * : 6
Strana od * : 101
Strana do * : 106
Forma vydání * :
Kód ISBN * : 83-88410-20-2
Kód ISSN :
Název sborníku * : Horyzonty edukacji jezykowej, literackiej i kulturowej
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : Uniwersytet Šlaski Filia w Cieszynie
Místo vydání * : Cieszyn
Stát vydání : Sborník vydaný v zahraničí
Název konference : Skola - szance i zagrozenia w dobie globalizacji
Místo konání konference * : Polský Těšín
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Evropská akce
Kód UT WoS :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
phraseology; mother tongue; school teaching; Czech language
Popis v původním jazyce * :
Při školní výuce mateřštiny by se neměl podceňovat význam znalosti frazeologie pro bohatost, obratnost a živost vyjadřování i pro náležité vnímání obsahů jazykových sdělení. Zdá se, že hlavní problém nepředstavuje pouze opomíjení frazeologie jako integrální součásti slovní zásoby jazyka, ale celková koncepce některých učebnic, které stále preferují výcvik ve formálních znalostech gramatiky a pravopisu, nikoli sémantiku jazyka. Proto je zapotřebí změnit jejich pojetí celkově, ne jenom mechanicky přidat frazeologii. Nejde jen o to, aby výuka frazeologie od nejnižších ročníků školní docházky ozvláštnila, ?okořenila? výuku mateřštiny, ale o promyšlené, systematické a vhodně integrované zařazením frazeologie do jazykového vyučování tak, aby byl podporován trend komunikačního vyučování mateřštiny. Celostní vnímání jazyka pomůže posílit obecné jazykové povědomí žáka, které je významné i z hlediska studia dalších cizích jazyků, jistě nepostradatelných právě v období globalizace.
Popis v anglickém jazyce * :
The authoress of the present paper is convinced that the holistic approach to the teaching of the mother tongue from the lowest grades, including the incorporation of phraseology, strengthens their language awareness, which is also highly important in the process of learning foreign languages.
Typ zdroje financování výsledku * : Jiné veřejné zdroje
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/03:A0800937

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}