OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra českého jazyka a literatury s didaktikou (45100)
Title:
Počátky komunikační výuky mateřštiny
Citace
Svobodová, J. Počátky komunikační výuky mateřštiny.
In:
Inovácie v škole: Inovácie v škole 2002-11-15 Štrbské pleso.
Dolný Kubín: Združenie Orava pre demokraciu vo vzdelávaní, 2003. Združenie Orava pre demokraciu vo vzdelávaní, 2003. s. 94-102. ISBN 80-968664-3-5.
Subtitle
Publication year:
2003
Obor:
Jazykověda
Number of pages:
9
Page from:
94
Page to:
102
Form of publication:
ISBN code:
80-968664-3-5
ISSN code:
Proceedings title:
Inovácie v škole
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Združenie Orava pre demokraciu vo vzdelávaní
Place of publishing:
Dolný Kubín
Country of Publication:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Inovácie v škole
Místo konání konference:
Štrbské pleso
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
complex approach to teaching the mother tongue; integrity of the grammatical; the stylistics; the literary components in the Czech language classroom, significance of the stylistic component
Annotation in original language:
Autorka se zamýšlí nad přístupem k výuce mateřštiny v komunikačním duchu. Uvádí konkrétní příklady integrovanosti složek v učebnicích českého jazyka pro žáky 1. stupně ZŠ. Zdůrazňuje zastřešující roli slohu.
Annotation in english language:
The author contemplates the communicative approach to mother tongue tuition. She adduces examples of integrated components in the Czech language textbooks for Primary School. She emphasises the "umbrella" role of stylistics.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/03:00000033
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules