OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra českého jazyka a literatury s didaktikou (45100)
Název:
Okraj a střed ve výuce mateřštiny
Citace
Svobodová, J. Okraj a střed ve výuce mateřštiny.
In:
Okraj a střed v jazyce a literatuře: Okraj a střed v jazyce a literatuře 2002-09-03 Ústí nad Labem.
Ústí nad Labem: Pedagogická fakulta Univerzity J. E. Purkyně, 2003. Pedagogická fakulta Univerzity J. E. Purkyně, 2003. s. 258-262. ISBN 80-7044-479-7.
Podnázev
Rok vydání:
2003
Obor:
Jazykověda
Počet stran:
5
Strana od:
258
Strana do:
262
Forma vydání:
Kód ISBN:
80-7044-479-7
Kód ISSN:
Název sborníku:
Okraj a střed v jazyce a literatuře
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Pedagogická fakulta Univerzity J. E. Purkyně
Místo vydání:
Ústí nad Labem
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Okraj a střed v jazyce a literatuře
Místo konání konference:
Ústí nad Labem
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
complex approach to teaching the mother tongue; integrity of the grammatical; the stylistic; and the literary components in the Czech language calssroom
Popis v původním jazyce:
Autorka konstatuje a odůvodňuje, proč by se cíl výuky mateřštiny na českých školách měl opírat o preambuli z osnov, kde se uvádí: "Orientovat se v jazyce se žáci učí tak, že v hodinách českého jazyka a literatury nebudou ostré hranice mezi učivem mluvnice, slohového výcviku a literární výchovy, ale že si žáci v každé hodině českého jazyka a literatury uvědomí propojenost jazyka, stylistických prvků i literárních prvků."
Popis v anglickém jazyce:
The authoress states and gives reasons for her statement why the main goal of the teaching of the mother tongue at Czech schools should rest in the key passage of the syllabus which reads as follows: " The orientation within the language is presented to the pupils in such a way that there are no clear-cut boarders between grammar and speaking/writing skills, and grammar and literature, but in each mother-tongue lesson the pupils will be lead to the awareness of the unity and mutual interrelation of the system of language, the specific features of its everyday usage, and their relations to fiction."
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/03:00000032
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules