OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra chemie (31500)
Title:
Konstruktivní práce s chybou v tématu „Vyčíslování rovnic redoxních reakcí“
Citace
Kričfaluši, D. a Bartoňová, M. Konstruktivní práce s chybou v tématu „Vyčíslování rovnic redoxních reakcí“.
In:
Janík, T.,J. Slavík,T. Češková,M. Bartoňová,I. Budínová,L. Feřt,M. Horniaková,A. Hošpesová,J. Husák,M. Jáč,J. Kohout,P. Konečná,D. Kričfaluši,M. Kuberská,P. Masopust,P. Mentlík,E. Minaříková,P. Najvar,A. Nohavová,M. Píšová,L. Rokos,V. Stacke,S. Štěpáník,K. Tomešková,T. Topolovská,M. Vavroš a M. Vrhel..
Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách.
1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2022. s. 323-341. ISBN 978-80-280-0241-1.
Subtitle
Publication year:
2022
Obor:
Pedagogika a školství
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-280-0241-1
Book title in original language:
Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách
Title of the edition and volume number:
neuvedeno
Place of publishing:
Brno
Publisher name:
Masarykova univerzita
Issue reference (issue number):
1.:
Published:
v ČR
Author of the source document:
Janík, T.,J. Slavík,T. Češková,M. Bartoňová,I. Budínová,L. Feřt,M. Horniaková,A. Hošpesová,J. Husák,M. Jáč,J. Kohout,P. Konečná,D. Kričfaluši,M. Kuberská,P. Masopust,P. Mentlík,E. Minaříková,P. Najvar,A. Nohavová,M. Píšová,L. Rokos,V. Stacke,S. Štěpáník,K. Tomešková,T. Topolovská,M. Vavroš a M. Vrhel.
Number of pages:
19
Book page count:
400
Page from:
323
Page to:
341
Book print run:
EID:
Key words in English:
didactic case study; productive culture of teaching and learning; didactics
Annotation in original language:
Kniha představuje téma produktivní kultury učení a usazuje je do širšího didaktického kontextu. V první části jsou jakožto teoretický rámec představeny tři hlavní oblasti produktivní kultury učení: 1. jasnost, strukturovanost, soudržnost, 2. kognitivní aktivizace, instrumentalizace a semantizace obsahu, 3. podpůrné učební prostředí. Druhou část knihy tvoří 17 didaktických kazuistik zpracovaných týmy oborových didaktiků a učitelů v praxi. Cílem kazuistik je ilustrovat klíčové oblasti produktivní kultury učení.
Annotation in english language:
The book introduces the issue of productive culture of teaching and learning in broader didactical context. In the first part of the book, three areas of productive culture of teaching and learning are as theoretical framework presented: 1. clarity, structure, coherence, 2. cognitive activation, instrumentalization, semantization, 3. Supportive learning environment. The second part of the book presents 17 didactic case studies that have been developed by teams that consisted of researchers and teachers from schools. The aim of didactic case studies is to highlight key areas of productive culture of teaching and learning.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules