OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu nahrát soubor PDF. Tento soubor musí obsahovat text tohoto záznamu (text článku, knihy, atd.). Tento soubor je důležitý pro RIV, protože může být použit jako důkaz existence tohoto záznamu.

Pro nahrání souboru klikněte na tlačítko Browse a vyberte soubor, který chcete nahrát. Nahrávání souboru zahájíte tlačítkem Nahrát soubor.

Maximální velikost souboru PDF je omezena na 100 MB.

Soubor : 

Nahrát soubor
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete stáhnout PDF soubor přiřazený tomuto záznamu. Pro stažení souboru klikněte níže na název tohoto souboru a bude Vám nabídnuta možnost soubor uložit.

Věnujte prosím pozornost také velikosti PDF souboru. Velké soubory se mohou stahovat delší dobu, pokud máte pomalé internetové připojení.

Název souboru :
Velikost souboru :
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : článek v odborném periodiku (J)
Domácí pracoviště * : Katedra českého jazyka a literatury s didaktikou (45100)
Název * : Kýč a nekvalita v dětské knize. Jak je dětem odhalit?
Citace : Kubeczková, O. Kýč a nekvalita v dětské knize. Jak je dětem odhalit?. Slovo a obraz v komunikaci s dětmi. 2022, 12(1), s. 34-45. ISSN 1805-1464.
Podnázev :
Rok * : 2022
Obor * : Písemnictví, mas-media, audiovize
Kód ISSN * : 1805-1464
Oficiální název periodika * : Slovo a obraz v komunikaci s dětmi
Stát vydavatele periodika * : Česká republika
Svazek periodika * : 12
Číslo periodika v rámci svazku * : 1
Číslo článku :
Ročník :
Počet stran článku * : 12
Strana od * : 34
Strana do * : 45
Kód UT WoS :
EID :
Poddruh recenzovaného článku : Článek v neimpaktovaném recenzovaném časopise(Jneimp/Jost)
Klíčová slova anglicky * :
kitsch; non-quality; aesthetic education; children´s book; child´s reader
Popis v původním jazyce * :
Problematika nekvality a kýče v umění pro děti zahrnuje nejen potřebu pečlivého odborného zájmu, ale také potřebu formulování didaktických nástrojů směřovaných do praxe. Studie hledá možné cesty, jak zpřístupnit nejmladší generaci problematiku kvality a nekvality dětské knihy. Smyslem těchto úvah je lepší orientace v příznacích umělecké a estetické hodnoty (v umění i mimo ně) a kýče tak, aby byl dětský čtenář (vnímatel) schopen vědomě se rozhodnout, zda bude či nebude s určitou výpovědí v kontaktu. Přitom je pozornost věnována jak samotnému médiu dětské knihy, které vykazuje příznaky nekvality, tak samotné výpovědi (textové, obrazové), které mohou vykazovat příznaky kýče. Záměrem studie je spíše nastínit možnosti didaktického uchopení problematiky, inspirovat pro budoucí čas badatele, samotné pedagogy. Přesto se pokouší formulovat i konkrétní návrhy, jak lze dětem demonstrovat nekvalitu a kýč zejména v obraze, textu a paratextu dětské knihy. Uvést konkrétní impulsy do praxe je ovšem možné jen za specifických podmínek. Tou nejdůležitější je vůbec vztah dospělých k nekvalitě a kýči, dále schopnost připustit existenci špatných knih a jejich vlivu na dítě a schopnost identifikovat je. Jinak řečeno, je potřeba být vůbec jako vychovatel a zprostředkovatel knih přesvědčen o potřebnosti tohoto druhu formování.
Popis v anglickém jazyce * :
The problem of the non-quality and kitsch in children´s art covers not only necessary research aims but also the formulation of didactics tools for practice. This paper researches the possible ways how to open the problematic questions about the quality and non-quality of children´s books for the youngest generation. The goal of these considerations means better understanding the artistic and aesthetic value (in the art and out of them), to identify the kitsch signs in a such way that child´s reader (perceiver) would be able to decide on his own about contact with some expression. The awareness concerns the medium of children´s books with non-quality signs such as the text or pictorial expression with kitsch signs. The paper has more intentions to demonstrate some didactic eventualities and to be inspiring researchers and teachers for the future however tries to formulate some concrete suggestions on how the demonstration of non-quality and kitsch especially in image, text, and paratext of children´s books is possible. The process how to get concrete impulses to practice is possible just with specific conditions. The relationship between adults and non-quality and kitsch is the most important, and the ability to be opened to the idea, that bad books exist and influence children and that there is a need to identify them. In other words, it is necessary for the role of the book´s educator or mediator to be confident that this kind of education makes sense.
Typ zdroje financování výsledku * : Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/22:A2302I7F

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}