OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra výtvarné výchovy (45030)
Title:
Dinosauři a vesmírný řád - propojení vědy, umění a dětských autorských knížek
Citace
Francová, J. Dinosauři a vesmírný řád - propojení vědy, umění a dětských autorských knížek.
In:
Užitečná symbióza II: výtvarná kultura v interakcích.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2019. s. 11-22. ISBN 978-80-7599-119-5.
Subtitle
Publication year:
2019
Obor:
Pedagogika a školství
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-7599-119-5
Book title in original language:
Užitečná symbióza II: výtvarná kultura v interakcích
Title of the edition and volume number:
Place of publishing:
Ostrava
Publisher name:
Ostravská univerzita
Issue reference (issue number):
:
Published:
v ČR
Author of the source document:
Number of pages:
Book page count:
Page from:
11
Page to:
22
Book print run:
EID:
Key words in English:
drawing; writting; childern's creativity; art of autor's book
Annotation in original language:
Ve spontánní dětské tvorbě se objevují pokusy o napsání knihy. V rané tvorbě se jedná o prostorové objekty, kde dominuje písmo a obraz, které jsou podobné uměleckému žánru autorské knihy. Nazývám je proto dětskými autorskými knihami, a dále je zkoumám. Příběhy konkrétních knih a jejich komplexní výtvarné řešení jsou tématem případová studie, která se zabývá dětskými autorskými knihami vytvořenými dětmi v raném školním věku.
Annotation in english language:
In children’s spontaneous art work, attempts to write a book appear in a surprisingly early age. These are three-dimensional objects, where the writ and pictures prevail, that are close to the artistic genre of the author’s book. Therefore, I call them children’s author books and study them further. The stories of specific books and their comprehensive art designs are the topic of the case study focused on children’s author books from the perspective of children’s spontaneous visual and haptic expression.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules