OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : prezentace (kongresy, sympózia, konference, workshopy)
Domácí pracoviště * : Ústav ošetřovatelství a porodní asistence (11630)
Název * : SELF-EFFICACY A JEHO VNÍMÁNÍ U STUDENTŮ ZDRAVOTNICKÝCH OBORŮ – METODIKA STUDIE
Citace : Kopecký, M. a Kozáková, R. SELF-EFFICACY A JEHO VNÍMÁNÍ U STUDENTŮ ZDRAVOTNICKÝCH OBORŮ – METODIKA STUDIE. Ružomberok: Fakulta zdravotníctva Katolíckej univerzity v Ružomberku. 2022.
Podnázev :
Rok : 2022
Obor : Psychologie
Místo konání : Ružomberok
Stát konání akce : Slovenská republika
Název akce :
Datum od :
Datum do :
Druh prezentace : Přednáška
Instituce : Fakulta zdravotníctva Katolíckej univerzity v Ružomberku
Klíčová slova anglicky :
Nursing, paramedic, midwifery, self-efficacy, GSES
Popis v původním jazyce :
Úvod: Self-efficacy je, dle autora této koncepce Alberta Bandury, přesvědčení o vlastní účinnosti, zdatnosti či způsobilosti podat adekvátní výkon a být schopen ovlivňovat události ve svém životě. Metodika: Bude provedena průřezová studie. Do studie budou zapojeni studenti programů všeobecné ošetřovatelství, porodní asistence a zdravotnický záchranář druhého ročníku. Pro výzkum bude využit dotazník obecné self-efficycy GSES (General Self-Efficacy Scale), který obsahuje 10 položek a v ČR byly jeho psychometrické vlastnosti ověřeny ve studii Hodačové L., Cíglera H., Vachkové E. a Mareše J. (2020). Jejich výsledky prováděné validace jsou velmi dobré, vnitřní konzistence (Cronbachovo α = 0,924; ωt = 0,938), pro analýzu struktury dotazníku byla využita metoda IRT (Item Response Theory). Přes jejich výsledek, že dotazník je dvoudimenzionální jej komentují jako dobře použitelný a konzistentní jako celek. Výsledky budou zpracovány v programu Statistica 14 a dle rozložení dat bude zvolen parametrický či neparametrický test. Závěr: Výsledky studie přinesou nové poznatky o vnímání zdatnosti u studentů zdravotnických oborů a informace, jakou míru zdatnosti prožívají studenti různých oborů. Data není možné generalizovat, nicméně mohou posloužit jako podklad pro úpravu přístupu při výuce.
Popis v anglickém jazyce :
Introduction: According to Albert Bandura, the author of this concept, self-efficacy is a belief in one's own effectiveness, fitness or ability to perform adequately and to be able to influence events in one's life. This self-perception has a great influence on cognitive processes, experiencing the application of one's abilities, knowledge, influences human feelings, thoughts and behavior. Methodology: A cross-sectional study will be conducted. Students in the nursing, midwifery and second-year paramedic programs will be involved in the study. The general self-efficacy questionnaire GSES (General Self-Efficacy Scale) will be used for the research, which contains 10 items and its psychometric properties were verified in the Czech Republic in a study by Hodačová L., Cígler H., Vachková E. and Mareš J. (2020) . Their validation results are very good, internal consistency (Cronbach's α = 0.924; ωt = 0.938), the IRT (Item Response Theory) method was used to analyze the structure of the questionnaire. Despite their result that the questionnaire is two-dimensional, they comment on it as good to use and consistent as a whole. The results will be processed in the Statistica 14 program and a parametric or nonparametric test will be chosen according to the distribution of the data. Conclusion: The results of the study will bring new knowledge about the perception of fitness among students of healthcare studies and information about the level of fitness experienced by students in various fields. data cannot be generalized, but they can serve as a basis for adjusting the teaching approach.
Typ zdroje financování výsledku :
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}