OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název:
READING AND DIGITAL STRATEGIES OF STUDENTS (GRADUATES) AT SECONDARY TECHNICAL SCHOOLS
Citace
Vicherková, D. READING AND DIGITAL STRATEGIES OF STUDENTS (GRADUATES) AT SECONDARY TECHNICAL SCHOOLS.
In:
konference VD 2021 Adult Education 2021 - In Diverse Learning Environments: Adult Education 2021 ? In Diverse Learning Environments 2021-12-14 Praha.
Praha: Česká andragogická společnost, 2021. s. 177-189. ISBN 978-80-908330-0-5.
Podnázev
Rok vydání:
2021
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
13
Strana od:
177
Strana do:
189
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-908330-0-5
Kód ISSN:
2571-3841
Název sborníku:
Adult Education 2021 ? In Diverse Learning Environments
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Česká andragogická společnost
Místo vydání:
Praha
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
konference VD 2021 Adult Education 2021 - In Diverse Learning Environments
Místo konání konference:
Praha
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
reading strategies, digital strategies, texting, reading, students' reading self-concept
Popis v původním jazyce:
The paper considers the factors influencing the effectiveness of reading comprehension of paper and electronic texts of students in the final years of secondary school studies. The text focuses on the features of the content of digital reading teaching. The quantitative questionnaire survey on a sample of 365 students from 6 secondary technical schools in the Czech Republic aimed to determine what reading and digital strategies students use concerning the thematic focus of the (e) text and their reading self-concept. Research results suggest that students most frequently gain expert knowledge in the digital space.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules