OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název * : Students´ Feedback on Teaching and Learning English for Specific Purposes before, during, and after the Covid-19 Pandemic
Citace : Faltýnková, L., Šimonová, I. a Kostolányová, K. Students´ Feedback on Teaching and Learning English for Specific Purposes before, during, and after the Covid-19 Pandemic. In: ICL 2022: Learning in the Age of Digital and Green Transition. 25th International Conference on Interactive Collaborative Learning: Lecture Notes in Networks and Systems 2022 Vídeň. Springer, 2022. s. 572-579. ISSN 2367-3370.
Podnázev :
Rok * : 2022
Obor * : Pedagogika a školství
Počet stran * : 8
Strana od * : 572
Strana do * : 579
Forma vydání * : Elektronická verze
Kód ISBN * :
Kód ISSN : 2367-3370
Název sborníku * : Lecture Notes in Networks and Systems
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : Springer
Místo vydání * : neuvedeno
Stát vydání : Sborník vydaný v zahraničí
Název konference : ICL 2022: Learning in the Age of Digital and Green Transition. 25th International Conference on Interactive Collaborative Learning
Místo konání konference * : Vídeň
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Celosvětová akce
Kód UT WoS : bude wos
EID :
Klíčová slova anglicky * :
Covid-19, English for Specific Purposes, ESP, Students´ Feedback.
Popis v původním jazyce * :
Due to the covid-19 pandemic, great changes appeared in education in gen-eral and digital technologies played a substantial role in the process. The main objective of this research is to consider students´ feedback and opinions on teaching and learning English for Specific Purposes (ESP) in (a) the pre-sent form before schools were closed due to the pandemic, (b) the online dis-tance form of instruction during the pandemic, and (c) the present form of instruction after the pandemic. Research questions focused on three areas: (1) what form(s) of instruction students preferred, (2) whether/how digital technologies contributed to the process of instruction, and (3) in which form of instruction they learned more. The ex-post-facto approach and mixed methodology were applied. Data were collected by questionnaire. It was available online for students of the upper secondary school for medical staff (N=153) and advanced school for higher medical staff (N=183). We expect that (1) the present form of instruction after the covid-19 pandemic will be appreciated; however, there will also be some supporters of online distance instruction; (2) it will be the present form that will allow students to learn more compared to online distance instruction; (3) both teachers and students will improve their digital skills during the pandemic so that technologies can be exploited to a wider extent in the present form of instruction after the pandemic.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * :
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}