OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu nahrát soubor PDF. Tento soubor musí obsahovat text tohoto záznamu (text článku, knihy, atd.). Tento soubor je důležitý pro RIV, protože může být použit jako důkaz existence tohoto záznamu.

Pro nahrání souboru klikněte na tlačítko Browse a vyberte soubor, který chcete nahrát. Nahrávání souboru zahájíte tlačítkem Nahrát soubor.

Maximální velikost souboru PDF je omezena na 100 MB.

Soubor : 

Nahrát soubor
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete stáhnout PDF soubor přiřazený tomuto záznamu. Pro stažení souboru klikněte níže na název tohoto souboru a bude Vám nabídnuta možnost soubor uložit.

Věnujte prosím pozornost také velikosti PDF souboru. Velké soubory se mohou stahovat delší dobu, pokud máte pomalé internetové připojení.

Název souboru :
Velikost souboru :
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : článek v odborném periodiku (J)
Domácí pracoviště * : Katedra českého jazyka a literatury s didaktikou (45100)
Název * : Vývoj diagnostické baterie čtení s porozuměním u žáků 2. stupně základních škol
Citace : Gejgušová, I., Metelková Svobodová, R., Sekerová, K. a Svobodová, J. Vývoj diagnostické baterie čtení s porozuměním u žáků 2. stupně základních škol. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. 2022, 11(2), s. 47-59. ISSN 2585-7363.
Podnázev :
Rok * : 2022
Obor * : Pedagogika a školství
Kód ISSN * : 2585-7363
Oficiální název periodika * : Štúdie zo špeciálnej pedagogiky
Stát vydavatele periodika * : Slovenská republika
Svazek periodika * : 11
Číslo periodika v rámci svazku * : 2
Číslo článku :
Ročník :
Počet stran článku * : 14
Strana od * : 47
Strana do * : 59
Kód UT WoS :
EID :
Poddruh recenzovaného článku : Článek v neimpaktovaném recenzovaném časopise(Jneimp/Jost)
Klíčová slova anglicky * :
diagnostics of reading with comprehension of the 2nd grade of primary school pupils, standardized sets of texts, reading mistake rate and its evaluation, qualitative and quantitative features of reading, classification of mistakes, school inclusion
Popis v původním jazyce * :
Autorský kolektiv přináší informace o vstupních fázích projektu, při jehož řešení vzniká diagnostický nástroj pro zjišťování úrovně čtení, čtení s porozuměním u žáků 2. stupně základních škol v podmínkách inkluze žáků se specifickými vývojovými poruchami učení. Vytvořená diagnostická baterie je určena pro pedagogicko-pedagogické poradny, má doplnit, případně nahradit aktuálně užívané standardizované soubory textů takovými, které plně respektují specifika českého jazyka a vnímají proces porozumění komplexně, tj. jako proces porozumění souvislému textu na úrovni kognitivní, kulturně-kognitivní a sociálně kulturní. Příspěvek mapuje proces tvorby diagnostického nástroje jako celku, tvorbu výchozích textů, formulování otázek k textům a pro polostrukturovaný rozhovor detailně ověřující úroveň porozumění textu, seznamuje s metodikou hodnocení žákovských čtenářských dovedností vycházející z poznatků M. M. Clayové. Hodnotí průběh a výsledky pilotáže ověřující využitelnost diagnostického nástroje v praxi. Klíčová slova: diagnostika čtení s porozuměním u žáků 2. stupně základních škol, standardizované soubory textů, chybovost čtení a její hodnocení, kvalitativní a kvantitativní znaky čtení, klasifikace chyb, školní inkluze.
Popis v anglickém jazyce * :
The team of authors provides information on the initial stages of the project aimed at creation of a diagnostic tool for determining the level of reading, reading comprehension of primary school pupils in conditions of inclusion students with specific learning disabilities. The created diagnostic battery is intended for pedagogical-psychological counselling centres. It should supplement or replace the currently used standardized sets of texts with those that fully respect specifics of the Czech language and perceive the comprehension process in a complex way, i.e. as a process of comprehension of a coherent text at the cognitive, cultural-cognitive and socio-cultural level. The paper maps the process of creating the diagnostic tool as a whole, creating the source texts, formulating questions to the texts and for a semi-structured interview verifying in detail the level of text comprehension. It introduces the methodology of assessing the students' reading skills based on the findings of M. M. Clay and evaluates the course and results of pilot verification of the diagnostic tool usability in practice.
Typ zdroje financování výsledku * :
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}