OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra sociální pedagogiky (45190)
Název * : Individuální akční výzkumy a podpora osobnostního rozvoje studentů sociální pedagogiky
Citace : Richterová, B. Individuální akční výzkumy a podpora osobnostního rozvoje studentů sociální pedagogiky. In: SOCEDU: retrospektívy, súčasnosť a perspektívy sociálnej pedagogiky: Zborník abstraktov z medzinárodnej vedeckej konferencie SOCEDU: retrospektívy, súčasnosť a perspektívy sociálnej pedagogiky 2022-06-16 Trnava. Trnava: Trnavská univerzita v Trnavě, 2022. s. 25-25. ISBN 978-80-568-0497-1.
Podnázev :
Rok * : 2022
Obor * : Pedagogika a školství
Počet stran * : 1
Strana od * : 25
Strana do * : 25
Forma vydání * : Elektronická verze
Kód ISBN * : 978-80-568-0497-1
Kód ISSN :
Název sborníku * : Zborník abstraktov z medzinárodnej vedeckej konferencie SOCEDU: retrospektívy, súčasnosť a perspektívy sociálnej pedagogiky
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : Trnavská univerzita v Trnavě
Místo vydání * : Trnava
Stát vydání : Sborník vydaný v zahraničí
Název konference : SOCEDU: retrospektívy, súčasnosť a perspektívy sociálnej pedagogiky
Místo konání konference * : Trnava
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Evropská akce
Kód UT WoS :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
Popis v původním jazyce * :
Osobnostní rozvoj a profese sociálního pedagoga spolu úzce souvisejí. V okamžiku, kdy jsme vystavováni situacím, kdy je zapotřebí zvládání náročných situací v edukační realitě, jsme konfrontováni s vlastními osobnostními silnými stránkami, ale také s limity. Příspěvek představuje sebezkušenostní aktivity a individuální akční výzkumy devíti studentů PdF Ostravské univerzity. Cílem příspěvku je představit jakým způsobem a v jakých oblastech profesního rozvoje pomohla studentům realizace individuálního akčního výzkumu zaměřeného na osobnostní rozvoj. Metody sběru dat a informací zahrnovaly analýzu osobního deníku akčního výzkumu každého studenta, analýzu nahrávek z devíti ohniskových skupin, testování za použití Škály duševní pohody (Ryff, 1998) na začátku a na konci realizovaného akčního výzkumu, polostrukturované rozhovory s klienty a pracovníky terapeutických komunit, kde studenti absolvovali týdenní stáž v roli klienta a polostrukturované rozhovory s osobami blízkými. Klíčovou metodou analýzy dat bylo otevřené kódování a tematická analýza. V průběhu realizace akčních výzkumů v letech 2019-2021 bylo identifikováno šest aktuálních klíčových témat zaměřených na rozvoj: zlepšení komunikačních dovedností, posílení sebehodnoty a sebedůvěry, zvládání náročných situací a práce s únikovými strategiemi, dovednost přiměřeně jednat v konfliktních situacích, zmírnění strachu vstupovat do nových situací a práce s negativním hodnocením druhých. Jedním z nejvýznamnějších přínosů realizovaného výzkumu bylo zcela osobní zúžení zaměření výzkumu každého studenta na vlastní aktuální témata. Koncepce studijních plánů studijního programu sociální pedagogika by mohlo zařazením obdobného programu získat novou dimenzi individualizace studijního programu zaměřeného na rozvoj oblastí dle potřeb jednotlivých studentů.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * :
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}