OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu nahrát soubor PDF. Tento soubor musí obsahovat text tohoto záznamu (text článku, knihy, atd.). Tento soubor je důležitý pro RIV, protože může být použit jako důkaz existence tohoto záznamu.

Pro nahrání souboru klikněte na tlačítko Browse a vyberte soubor, který chcete nahrát. Nahrávání souboru zahájíte tlačítkem Nahrát soubor.

Maximální velikost souboru PDF je omezena na 100 MB.

Soubor : 

Nahrát soubor
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete stáhnout PDF soubor přiřazený tomuto záznamu. Pro stažení souboru klikněte níže na název tohoto souboru a bude Vám nabídnuta možnost soubor uložit.

Věnujte prosím pozornost také velikosti PDF souboru. Velké soubory se mohou stahovat delší dobu, pokud máte pomalé internetové připojení.

Název souboru :
Velikost souboru :
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : článek v odborném periodiku (J)
Domácí pracoviště * : Katedra dějin umění a kulturního dědictví (25351)
Název * : Průvodcovské texty v historické retrospektivě: Nástroj edukace, nebo ideologické manipulace?
Citace : Jordánová, K. a Indrová, M. Průvodcovské texty v historické retrospektivě: Nástroj edukace, nebo ideologické manipulace?. Zprávy památkové péče. 2021, 81(3), s. 302-309. ISSN 1210-5538.
Podnázev :
Rok * : 2021
Obor * : Umění, architektura, kulturní dědictví
Kód ISSN * : 1210-5538
Oficiální název periodika * : Zprávy památkové péče
Stát vydavatele periodika * : Česká republika
Svazek periodika * : 81
Číslo periodika v rámci svazku * : 3
Číslo článku :
Ročník :
Počet stran článku * : 8
Strana od * : 302
Strana do * : 309
Kód UT WoS :
EID :
Poddruh recenzovaného článku : Článek v českém neimpaktovaném recenzovaném časopise (Jrec/Jost)
Klíčová slova anglicky * :
Guide, heritage properties, tours, guide syllabus, visitors of heritage properties, interpretation
Popis v původním jazyce * :
Studie mapuje vývoj principů a přístupů při tvorbě průvodcovských textů na zpřístupněných památkách, zejména v období 2. poloviny 20. století. Dále monitoruje zásadní faktory, které ovlivňovaly jak obsahovou formu sylabů, tak i jejich formální podobu. Zabývá se dopady změn po sametové revoluci do oblasti přepracovávání průvodcovských textů, kdy byly problematické a zavádějící pasáže často pouze vynechány nebo nahrazeny novými bez širšího kontextu či doplňujícího vysvětlení. Studie rovněž krátce reflektuje i současný stav v návaznosti na provedenou hloubkovou analýzu aktuálně platných průvodcovských textů a snaží se najít odpovědi na to, proč se i přes mnohokrát v minulosti vytýkanou popisnost a nesrozumitelnost stále nedaří plošná změna v přístupu k těmto velmi účinným nástrojům edukace, jakými jsou průvodcovský text a prohlídka památkového objektu jako taková. Současné trendy v interpretaci dokládají, jak zásadní roli hraje osobnost průvodce, jeho erudovanost a prezentační schopnosti. Systematické profesní vzdělávání této cílové skupiny, která je v mnoha zemích licencovanou záležitostí, je pak další výzvou pro NPÚ.
Popis v anglickém jazyce * :
The study maps the development of principles and approaches in the creation of guide texts on accessible monuments, especially in the period of the second half of the 20th century. It also monitors the fundamental factors that influenced both the content of syllabi and their formal form. It deals with the effects of changes after the Velvet Revolution in the area of ​​reworking guide texts, where problematic and misleading passages were often only omitted or replaced with new ones without a broader context or additional explanation. The study also briefly reflects on the current situation in connection with the in-depth analysis of currently valid guide texts and tries to find answers to why, despite many descriptive and incomprehensible criticism in the past, a widespread change in approach to these very effective tools, such as are a guide text and a tour of the monument as such. Current trends in interpretation demonstrate the crucial role of the guide's personality, erudition and presentation skills. The systematic vocational training of this target group, which is a licensed issue in many countries, is another challenge for NPÚ.
Typ zdroje financování výsledku * :
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}